Dat Ganni goed bezig is op het gebied van duurzaamheid, wisten we al. Dat is nu ook onderschreven door de organisatie B Lab. Zij belonen het Deense merk officieel met de benaming van B Corp. Wat betekent dat precies? En welke ambitieuze doelen stellen ze zichzelf bij Ganni voor de toekomst?
Ganni is nu een B Corp
B Lab is de organisatie die de B Corp-bedrijven certificeert. Zij hebben normen opgesteld voor toonaangevende bedrijven, om te bepalen of zij zich op bepaalde vlakken genoeg inzetten voor duurzaamheid en positieve verandering. Die vijf gebieden zijn: bestuur, werknemers, gemeenschap, het milieu en consumenten. Er zijn 200 vragen die bepalen of een bedrijf genoeg doet om verandering te bewerkstelligen. Als een bedrijf 80 punten haalt, krijgen ze het certificaat B Corp.
Ganni is nu het recentste modebedrijf dat deze B Corp-ceritificatie krijgt. Sterker nog: het merk haalde 90.6 punten in totaal, en is daarmee vooralsnog het hoogst scorende moderne modemerk. Eerdere modebedrijven die een B Corp werden, zijn Chloé en Vestiaire Collective. Hieronder zie je de exacte puntenverdeling van Ganni. Op het gebied van milieu scoort Ganni zelfs 29.1 punt. Het merk komt door het doorverkopen en uitlenen van kleding zo hoog uit de bus.