Marc O’Polo x Sophia Roe
Vogue Livings nieuwe covermodel Sophia Roe slaat de handen ineen met het Zweedse label Marc O’Polo voor een bodywear-collectie in haar kenmerkende minimalistische stijl. Denk aan two-toned T-shirts met contrasterenden randen, dit samen met loungewear en ondergoed zo chic dat je het niet meer wil uittrekken. Ook onderdeel van de collectie is een pyjamaset en een semi-transparante slipdress die je net zo goed op straat als binnen op de bank kunt dragen. Kortom, de perfecte basis voor elke look.
Marc O’Polo x Sophia Roe is momenteel verkrijgbaar bij Marc O’Polo.
Swedish Stockings x Camille Charrière
Panty’s zijn voor velen een essentieel onderdeel van hun garderobe. Het vinden van mooie en praktische varianten die ook nog eens lang meegaan lijkt soms echter onmogelijk. Duurzaam pantymerk Swedish Stockings slaat daarom de handen ineen met Camille Charrière voor een limited edition capsulecollectie getiteld For the Girls. De stijlmaker heeft drie unieke stijlen ontworpen die functionaliteit met tijdloze elegantie combineren. Denk aan een zilveren panty die de perfecte hoeveelheid sparkle bevat, een mooie dieprode variant, en onze favoriet: een met zebraprint.
Swedish Stockings x Camille Charrière is verkrijgbaar bij Swedish Stockings.
DYO x Love Stories
De twee Nederlandse labels DYO en Love Stories slaan de handen ineen voor de ultieme partytop. De collectie draait om de DYO tanktop-body, die speciaal voor deze samenwerking is afgewerkt met fonkelende strass-details. Deze veelzijdige body kan overdag casual gedragen worden met een jeans en ’s avonds als feestelijke basis dienen, waardoor het een perfecte toevoeging is aan elke garderobe. “We wilden iets creëren dat glamour uitstraalt voor de feestdagen, maar dat je ook het hele jaar kan dragen”, vertelt Marloes Hoedeman, oprichter van Love Stories. “Deze body is de perfecte combinatie daarvan.”
DYO x Love Stories is exclusief verkrijgbaar bij DYO.
Martan x Affêre x F|Fort Foundation
Het duurzame Nederlandse modelabel Martan slaat de handen ineen met de F|Fort Foundation, een organisatie die zich inzet voor de verbetering van het mentale welzijn van jongvolwassenen met kanker. Speciaal voor de nieuwe campagne Bridging the gap by wearing the cap van F|Fort Foundation ontwierp het label twee petten. Dit project is ontstaan uit de persoonlijke ervaringen van jonge ontwerpers, onder wie Yoeki de Bree van het merk Affêre, die na haar eigen chemobehandelingen het idee ontwikkelde voor een pet voor jongeren die met kanker te maken hebben. De Cameron-pet en de Davis-pet symboliseren steun en saamhorigheid, zonder dat er woorden nodig zijn. “De petten zijn bedoeld om het zware, soms ongemakkelijke gesprek tussen vrienden van jonge mensen gediagnosticeerd met kanker te verlichten”, vertelt Martan-oprichter en creative director Diek Pothoven.
Martan x Affêre x F|Fort Foundation is verkrijgbaar bij F|Fort Foundation.
Adidas x Wales Bonner
De nieuwste Adidas x Wales Bonner-collectie voor het herfst/winter 2024-seizoen brengt de sportkleding van Adidas naar een hoger niveau. Dit seizoen verkent Bonner de stijl van de Afro-Atlantische cultuur en put ze inspiratie uit de Jamaicaanse dancehallscene van de jaren zeventig en tachtig. De collectie wordt gekenmerkt door Grace Wales Bonners verfijning en culturele referenties. De ontwerpen omvatten opnieuw bewerkte retro-sportswear zoals tracksuits, rugbyshirts én de inmiddels iconische Samba-sneakers die ze al een paar seizoenen met het merk maakt. Elk item krijgt een luxe twist met materialen zoals fluweel en accenten van haakwerk en satijn.
Adidas x Wales Bonner is verkrijgbaar via Adidas.
G-Star x Walter Van Beirendonck
G-Star slaat de handen ineen met de Belgische ontwerper Walter Van Beirendonck. De merken introduceren een innovatieve capsulecollectie genaamd Denim with Balls. De collab werd gepresenteerd tijdens de mannenmodeweek in Parijs, in de botanische tuin van de Faculté de Pharmacie de Paris. De collectie bestaat uit negentien unieke denimontwerpen. Van de Square Jeans tot Future Proof Jacket, die gekenmerkt worden door grote stippen. Van Beirendonck kreeg de volledige creatieve vrijheid voor de collectie. Hij experimenteerde onder meer met ongebruikelijke methoden zoals lijm en tape, wat aansluit bij G-Stars streven naar innovatie. De collectie is gemaakt van gecertificeerd en hergebruikt cradle to cradle-stof.
G-Star x Walter Van Beirendonck is verkrijgbaar vanaf februari 2025.