David Beckham – voetballer, vader, stijlicoon – was dinsdag voor een bliksembezoek in Amsterdam. De reden: als gezicht van horlogemerk Tudor kwam Beckham vertellen over hun nieuwe Born to Dare-campagne. Vogue stelde hem meteen een paar vragen over zijn favoriete accessoires, zijn stijl en hoe hij dit alles aan zijn kinderen doorgeeft.
David Beckham en Tudor
Beckham was dinsdag dus een avond in Nederland, een land dat hij als voetballer al vaak bezocht. “Ik ben heel blij hier weer te zijn”, vertelt hij. “Ik hou van Amsterdam, zo’n mooie stad met aardige mensen. En iedereen is hier zo knap. Ik had graag mijn kinderen meegenomen, maar twee moeten naar school en de andere twee wonen in Amerika.” Over die kinderen, en hoe ze de stijl van hun vader kopiëren – of eigenlijk zijn kleding steeds lenen – straks meer.
Eerst over Beckhams stijl. Zwitsers horlogemerk Tudor, een zusterbedrijf van Rolex, weet als geen ander hoe het is om bij de tijd te blijven qua accessoires. Ook David Beckham is een man van de details, dus dat is een goede match. Al vijf jaar is de oud-voetballer ambassadeur van het horlogemerk, en zoals hij zelf zegt: “We hebben nog nooit een discussie gehad – hopelijk werken we nog lang samen. Van de ambacht achter het merk tot de ideeën die ze bedenken: alles is op een hoog niveau. En ze laten me dingen proberen die compleet uit mijn comfortzone zijn.” Lachend: “En die ik kennelijk, gek genoeg, prettig vind.”
Born to Dare
Tudor heeft namelijk als motto: Born to Dare. Volgens het merk, gestart door Rolex-oprichter Hans Wilsdorf, betekent dit dat ‘de rijke geschiedenis van het merk gecombineerd wordt met een moderne stijl, innovatiedrift, state-of-the-art technologie en creativiteit’. Qua campagnes met David Beckham – toch een sportman – uit zich dat in allerlei sportieve capriolen. Zo ging Beckham voor het merk al eens snowboarden en diepzeeduiken.