Nadat ze schitterde in een campagne van Acne Studios, gaat Rosalía opnieuw een samenwerking aan in de mode. En wat voor een. Tijdens de Louis Vuitton-show van de mannenmodeweek in Parijs gaf de Catalaanse zangeres een spectaculair optreden. Lees hier alles over de herfst/winter 2023-show van het Franse modehuis.
Louis Vuitton showthema ‘Growing up’
Het is allang geen unicum meer: modecollecties die worden ontworpen door een team zonder creatief directeur. Onlangs showde Gucci nog een eerste collectie zonder Alessandro Michele en Lacoste besloot na het vertrek van Louise Trotter verder te gaan als collectief. Toch lijkt teamwork nergens zo belangrijk als bij Louis Vuitton. Na de dood van Virgil Abloh nam het creatief team de taak op zich om de geliefde ontwerper vooral te eren en te vieren in de shows van januari en juni 2022. Maar voor de nieuwste collectie lijkt het modehuis een nieuwe fase in te gaan: eentje die zich focust op de toekomst.
Louis Vuitton nodigde filmmakers en broers Michel en Olivier Gondry, samen met creatief directeur Lina Kutsovskaya, uit om een concept te bedenken voor de nieuwste show. En dus werd in de Cour Carrée du Louvre een woonhuis als showdecor opgebouwd. De verschillende kamers van het open huis vertegenwoordigden fases van het leven van een jongen: van geboorte tot aan volwassenheid. Dit werd nog duidelijker in de korte film waarmee de show werd ingeluid. Deze video startte met de tekst Growing Up, waarna we een jongen in minder dan een minuut zien opgroeien. Dit thema verwijst naar het gevoel van snel volwassen moeten worden van het team van Louis Vuitton na de dood van Abloh – in wiens ontwerpen het thema ‘kindertijd’ vaak centraal stond.