“Ik heb zelf lange tijd maat 42-44 gehad en merkte dat er best weinig items waren die bij mijn stijl aansloten en waar ik me comfortabel in voelde. Veel merken gaan maar tot maat 40, soms 42 dus dan kom je eigenlijk op een xl uit. Ik had zeker een grote xl, dus sommige merken kon ik niet dragen. Dit terwijl ik in een fashionwereld zit en bepaalde fashiontrends aan wilde. Die waren dus gewoon niet in mijn maat beschikbaar.
Eerst dacht ik: ‘ik ga het gewoon voor mezelf maken’. Items waar ik me fijn in voel, want ik had nooit echt een grote drang of droom om een kledingmerk te starten. Ik heb altijd als creatief gewerkt en dat vond ik heel leuk. Tot ik toevallig in contact kwam met een partij die kledingproductie doet en de bal ging rollen. Ik dacht: ‘als ik dit probleem al heb, hoeveel vrouwen zullen er dan zijn met dezelfde issues’? Zo is het een jaar geleden begonnen.”
Vrouwelijke vormen
“De collectie is geïnspireerd op mijn eigen stijl. Ik heb gekeken naar dingen die in mijn kast mistten en naar items die ik wél had, maar waar ik me niet confident in voelde. Het is dus ook een collectie met kledingstukken die al bestonden, maar waaraan we de nodige aanpassingen hebben gedaan. De basis van deze eerste collectie is echt geïnspireerd op het vrouwelijk lichaam, het menselijk lichaam, de natuur, de zee, vrouwelijke vormen en wat daar het beste op aansluit.
Het is een collectie met vooral essentials. Om een basis te leggen, maar ook om te kijken hoe mijn doelgroep er op reageert en in hoeverre ze het samen met mij aandurven steeds iets anders te dragen. Als je een grotere maat hebt zijn er gewoon minder fashionable dingen die je aan kan. Er wordt zelfs vaak gedaan alsof je het niet aan mág. Veel dingen zijn bijvoorbeeld niet strak, waardoor het idee wordt gewekt dat je dat buikje niet mag laten zien. Ik wil samen met mijn doelgroep groeien naar dat punt dat we het wél durven. Dat zelfvertrouwen het belangrijkste is en het merk alleen een add on.”
Puntjes op de i