De Amerikaanse ontwerper Tommy Hilfiger en singer-songwriter Shawn Mendes hebben hun krachten voor om een collectie geïnspireerd op klassieke preppy kledingstukken. Hiervoor keken ze vooral naar de vroege jaren ’90, met een focus op retro silhouetten en pasvorm, en hebben ze Tommy Hilfiger-iconen gemoderniseerd met duurzame stoffen en innovaties.
Keuze Shawn Mendes logisch voor Hilfiger
“Moderne prep is tijdloos, en altijd terugkerend,” legt Tommy Hilfiger uit aan de British Vogue. “We zijn er trots op dat het de kern vormt van ons merk, maar we proberen het altijd op te frissen en opnieuw uit te vinden, om het zo nieuw en spannend te maken. Voor ons is het belangrijk om te werken met culturele pioniers die een eigen perspectief aan al deze stukken kunnen geven. Anders kunnen klassiekers erg saai worden. We moeten dus manieren vinden om ze spannend en verfrissend te maken. We hebben eerder al gewerkt met iconen uit de popcultuur; Shawn is het onbetwistbare icoon van dit genre en de huidige tijd.”