Pamela Anderson heeft het ongelooflijk druk gehad sinds dat ene viral moment tijdens Paris Fashion Week afgelopen oktober – je weet wel, toen ze de hele modeweek zonder make-up de deur uit ging, wat voor opschudding zorgde en gesprekken op gang bracht over (on)realistische schoonheidsnormen. Nu maakt de ster officieel haar intrede in de beautywereld als de mede-eigenaar van het cleane skincaremerk Sonsie.
Pamela Anderson x Sonsie
“Ik voelde me erg gezien”, zegt Anderson over haar viral beautymoment. Alles aan haar – van haar energie tot de donzige gebreide muts die ze tijdens het Zoom-interview draagt – voelt warm aan. “Ik was aan het aftasten wat mensen ervan zouden vinden. Gelukkig waren de reacties warm, vriendelijk, en uitnodigend.”
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
Sindsdien is ze volledig gewend geraakt aan haar make-upvrije realiteit; ze heeft inmiddels haar blote gezicht al laten zien in een Proenza Schouler-campagne en tijdens de British Fashion Awards. En nu nodigt ze jou uit om haar te vergezellen in de skin first-beweging met een aankondiging: Pamela Anderson heeft samen met haar zonen Brandon en Dylan het huidverzorgingsmerk Sonsie voor een deel overgenomen. De driestappenroutine van het merk sprak Anderson op verschillende vlakken aan. Het is veganistisch en cruelty-free, zorgvuldig verpakt en heeft als onderliggende boodschap dat je voor je huid moet zorgen in de fase waarin het zich bevindt, in plaats van het typische ‘herstel-verhaal’ op te dringen.
Zelfacceptatie in de beautywereld
“Het gaat over jezelf accepteren waar je nu bent”, zegt ze. “We hebben allemaal verschillende dingen geprobeerd – als je vrienden iets doen, probeer jij het ook uit. Maar ik kwam op een punt dat ik dacht: ik wil gewoon mezelf zijn, mijn huid gehydrateerd houden en voor mezelf zorgen. Ik wil niet aan morgen hoeven denken. Ik wil in het nu leven, op basis van hoe ik me op dit moment voel.”
Deze gedachte ligt in het verlengde van hoe Anderson zich voelde toen ze zonder make-up Paris Fashion Week bijwoonde. (Ze vertelde de Britse Vogue in een eerder interview over die dag: “Toen ik eenmaal de kleding aanhad, dacht ik: ik ga liever wandelen en de architectuur van Parijs bekijken dan drie uur lang in de make-upstoel zitten”.) Een paar weken later ontdekte ze de Basic Balm van Sonsie, via de vriendin van haar zoon Dylan, Paula Bruss. Het merk werd in juni 2023 opgericht door content creator Marie von Behrens-Felipe en haar partner Roberto A. Felipe.