Als ik de suite van het Nobu Hotel in de Londense wijk Shoreditch binnenloop, zie ik haar zitten – in een simpele cami, haar zwarte lokken achter haar oren, een vriendelijke lach op haar gezicht, stralend. De Japans-Britse Rina Sawayama heeft al twee albums en een EP op haar naam staan, werkte samen met Charlie XCX, stond op het podium met Elton John en heeft ruim twee miljoen maandelijkse luisteraars op Spotify. En dat is slechts haar muziekcarrière. Ook maakte ze onlangs haar debuut op het witte doek als femme fatale Akira in de vierde John Wick-film en is ze een rijzende stijlster. Geen wonder dat Zalando haar graag wilde strikken als de nieuwe ambassadeur van Designer, de designertak van de online retailer.
Rina Sawayama x Zalando
De kersverse samenwerking tussen Rina Sawayama en Zalando richt zich op belangrijke modetrends van 2024. Het doel is om de designercategorie van de online retailer op een frisse en inspirerende manier te blijven presenteren als een betrouwbaar platform voor de nieuwe generatie luxeconsumenten. De collab wordt gevierd met een bijzondere campagne, gefotografeerd en geregisseerd door de bekende Nederlandse modefotograaf Carlijn Jacobs. “Toen Zalando vroeg met wie ik wilde werken, zei ik meteen haar naam”, vertelt Rina. “Ze is geweldig. Ik ben groot fan van haar werk. Ik kan niet geloven dat ik met haar een shoot heb mogen doen. Je weet dan gewoon dat het goed komt.”
De tekst gaat verder onder de afbeelding.