Doorbreken in de hogere sferen van de modewereld is iets wat maar weinig merken lukt. Gedomineerd door zwaargewichten met mode-erfgoed – denk aan Hermès, Chanel en Louis Vuitton – staat deze gepolijste wereld al decennialang in het teken van prestige, met grote filmsterren en royalty’s als boegbeelden. Een merk dat níet aan al deze eisen voldoet maar toch de modewereld heeft veroverd, is The Row. Het merk van Ashley en Mary-Kate Olsen heeft zich ontwikkeld tot het it-merk van beroemdheden. Waar dat aan ligt? Een deep dive in een van de gerenommeerdste modelabels van het moment.
The Row als it-merk
Toen de toenmalige tienersterren Ashley en Mary-Kate Olsen in 2006 The Row oprichtten, was deze wereld niet alleen even ondoordringbaar als altijd, maar was ook de ‘beroemdheden-die-hun-eigen-modemerken-lanceren-club’ niet bepaald geliefd. Maar achttien jaar later kan dit merk – dat deze week haar officiële debuut maakte in de Lyst Index Top 20 – zich meten met gerenommeerde merken op het gebied van begeerlijkheid, met haar kwalitatieve mode, gewilde accessoires en exceptionele oog voor detail (maar zónder logo).
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
“The Row is de belichaming van ingetogen en tijdloze elegantie”, vertelt Libby Page, market director bij Net-a-Porter. “Het merk maakt eenvoudige maar fundamentele garderobe-items luxueus en uniek. Elk seizoen ben ik weer onder de indruk van dit merk en hoe trouw het blijft aan haar DNA. The Row is een van mijn go-to merken voor een trans seasonal-garderobe; met onberispelijke details, kwaliteit en vakmanschap hebben ze de standaard gezet voor quiet luxury-kleding. Ze blinken uit in intelligent kleden voor intelligente vrouwen van alle leeftijden.”
De tekst gaat verder onder de afbeelding.