de-nieuwste-modehotspot-zonder-twijfel-de-paddocks-van-de-formule-1-288536

Er zijn meer ogen op de Formule 1 gericht dan ooit tevoren. Dat heeft ongetwijfeld te maken met het stijgende succes van Netflix-serie Drive to Survive, en de schokkende overstap van Lewis Hamilton naar Ferrari (en de obsessie van het internet voor de vriendinnen of vrouwen van coureurs). Het is dan ook geen verrassing dat modemerken de coureurs van het nieuwe seizoen in de gaten houden. De stijlvolle coureurs bewijzen dat mode en Formule 1 een goede combinatie is.

Modeliefhebbende Formule 1-coureurs

Het staat buiten kijf: merken en modebewuste F1-fans zouden de coureurs graag op de eerste rij zien zitten tijdens de modeweken. Toch is het door het drukke F1-schema bijna onmogelijk om in een van de modehoofdsteden een glimp op te vangen van deze sterren. (Charles Leclerc of Carlos Sainz hebben we nog niet bij een Ferrari-show gezien.) Gelukkig is de paddock (de ruimte achter de pitboxen, red.) een geweldige plek om op de hoogte te blijven van de streetstyle-outfits van de coureurs. Er bestaan bijvoorbeeld al jaren accounts op sociale media die gewijd zijn aan de looks van Hamilton. Tegenwoordig hebben meerdere coureurs, inclusief George Russell, Carlos Sainz en Alex Albon, een fanpagina die hun kledingkast op de voorgrond zet.

Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.

Het seizoen van 2024 is vorige week officieel van start gegaan. Tijdens de eerste training voor de Grand Prix van Bahrein maakten de outfits van de coureurs indruk op de paddock. Bekende modeliefhebber Hamilton kwam opdagen in een look die rechtstreeks van de catwalk van Sabato De Sarno’s eerste mannencollectie voor Gucci kwam. Een look die zelfs nog in de winkels moet verschijnen. F1-legende Fernando Alonso’s Instagram stond vroeger vol met foto’s van hem in zijn auto. Tegenwoordig zien we regelmatig zijn looks op de paddock voorbijkomen. Vooral sinds de aankondiging van zijn Boss-ambassadeurschap in 2023.

Eigen modemerken

Deze aankomsten zijn ook een geweldige manier voor coureurs om hun merchandise-merken te tonen aan de paparazzi, de pers, en daarmee aan de wereld. Daniel Ricciardo is een van de eerste coureurs die het merchandising-model toepast. Zo grijpt hij deze momenten aan om zijn nieuwste Enchanté-collectie te laten zien. Vorige week droeg hij bijvoorbeeld een T-shirt dat inmiddels al is uitverkocht op de website.

De professionele carrière van coureurs is turbulent, met sterren als Ricciardo die van tijd tot tijd invallen. Het is dus logisch dat steeds meer van hen zich op nieuwe terreinen begeven. Omdat velen ook in Monaco wonen, een van de rijkste en duurste landen ter wereld, is het tevens verstandig om meerdere inkomstenbronnen te hebben.

Lewis Hamilton in Sabato De Sarno's eerste mannencollectie voor Gucci.
©Getty Images (links), Gorunway.com (rechts)
1/2
Native Share
Lewis Hamilton in Sabato De Sarno's eerste mannencollectie voor Gucci herfst/winter 2024.
Daniel Ricciardo draagt Enchanté.
©Getty Images
2/2
Native Share
Daniel Ricciardo draagt Enchanté.

Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue US.