een-90s-look-van-naomi-campbell-of-een-ysl-jas-van-catherine-deneuve-bemachtigen-het-kan-tijdens-deze-veiling-295104
©ReSee

Altijd al eens in de kast willen duiken van je favoriete beroemdheden? Of nog beter: een bijzonder kledingstuk uit hun garderobe willen bemachtigen? Het Parijse resale-platform ReSee voor luxe mode organiseert een bijzondere veiling ter ere van hun tienjarige jubileum, waarvoor de grootste celebs bijzondere kledingstukken doneren – van een unieke YSL-jas uit de jaren zeventig gedragen door Catherine Deneuve tot een bijzondere Loewe-jurk van Nederlands model Saskia de Brauw en een Alaïa-look met luipaardprint uit de kast van Kim Kardashian.

ReSee-veiling

De veiling zal unieke stukken bevatten die persoonlijk zijn gedoneerd door tien vooraanstaande namen in de mode- en kunstwereld en popcultuur. Zo doen onder anderen Kim Kardashian, Oprah Winfrey, Naomi Campbell, Cate Blanchett en Emma Chamberlain mee aan het initiatief. Maar ook actrice Gillian Anderson, Cindy Sherman, Catherine Deneuve, Natalia Vodianova, de Franse actrice Adèle Exarchopoulos en Nederlands model Saskia de Brauw hebben een bijzonder item gedoneerd.

Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.

Een van de begeerde items op de veiling is de Alaïa-luipaardjas uit de herfst/winter 1991-collectie van het modehuis, gedoneerd door Kim Kardashian die de jas tijdens Paris Fashion Week in 2019 droeg. Ook gaan er bijzondere rode loper-looks in de verkoop, gedragen door onder anderen Cate Blanchett (in haar geval: een jurk van YSL uit de lente/zomer 2007-collectie), en heeft Oprah Winfrey een custom jurk van Christian Siriano gedoneerd. Maar mogen we ook even de aandacht voor het nineties Chanel-pak van Naomi Campbell, dat ze droeg op de catwalk, én de Saint Laurent-jas uit de jaren zeventig van Catherine Deneuve? Iconisch.

Unieke modeparels voor het goede doel

De veiling start vandaag, op 25 april, via de website van ReSee. De opbrengst komt volledig ten goede aan de NGO Women for Women International. Op die manier wil het platform niet alleen de kracht van mode en design vieren, maar ook vrouwelijke empowerment steunen.

ReSee-co-founder Sofia Bernardin: “Als een bedrijf dat is opgericht door vrouwen, is vrouwelijke empowerment altijd een leidend principe geweest bij ReSee.” Mede-oprichter Sabrina Marshall voegt hieraan toe: “We wilden dit historische tienjarige jubileum als twee vrouwelijke ondernemers vieren door de krachten te bundelen met enkele van ’s werelds inspirerendste vrouwen in de mode en de kunst, en tegelijkertijd solidariteit te tonen met een zaak waar we diep om geven: Women for Women.”

De veiling zal exclusief plaatsvinden op ReSee.com, waar elke dag twee celebrity-items zullen worden geveild voor 24 uur. Alle opbrengsten zullen worden gedoneerd aan Women for Women International. Daarnaast kun je gedurende de hele maand bij aankoop van een artikel op de site een donatie doen aan het goede doel.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door RESEE.com (@resee)