deze-bruid-droeg-een-extravagante-pucci-x-tomo-koizumi-jurk-voor-haar-bruiloft-in-new-york-302451

Anderhalf jaar voordat Dolly Meckler zich verloofde, belden haar ouders haar op vanuit de Pucci-winkel in outletcentrum Woodbury Common Premium Outlets en zeiden: “We hebben je bruidsjurk gevonden.” Twee jaar later liep Meckler in diezelfde trouwjurk van Pucci x Tomo Koizumi naar het altaar in de Temple Emanu-El in New York, zij het in een licht aangepaste versie.

“De hele bruiloft was achterstevoren gepland: het was een partnerschap. Elke beslissing namen we samen – zelfs onze verloving was samen gepland”, vertelt Meckler aan Vogue over haar relatie met haar man Jordan Cohen. “Ik wist precies wanneer het zou zijn, we bepaalden samen de datum en hebben samen de ring gekozen.”

Trouwjurk van Pucci x Tomo Koizumi

Toen het stel eenmaal een trouwdatum in mei 2024 had vastgelegd, begonnen Meckler en haar moeder aan de zoektocht naar haar trouwjurk. Nadat ze alle klassieke bruidswinkels in New York hadden bezocht en met lege handen terugkwamen, belde het moeder-dochter duo met Woodbury Commons. Vierentwintig uur en een busrit later paste Meckler dezelfde Pucci-jurk die haar ouders 18 maanden eerder hadden gezien. “We trokken hem aan en hij kwam niet eens over mijn armen – de rok sloot helemaal niet – maar we wisten allemaal dat dit de jurk was”, herinnert Meckler zich. “Het is gewoon een heel vrolijk stuk. Dus zeiden we: ‘We nemen het, en we nemen de cape ook mee!'”

De witte trouwjurk met ruches komt uit de Pucci x Tomo Koizumi-capsulecollectie van voorjaar 2021 en bestaat uit drie delen: een top die aan de achterkant dichtritst, een rok over de hele lengte en een cape. Toen de outfit eenmaal veilig was gesteld, was de volgende stap om er een kledingstuk van te maken dat daadwerkelijk draagbaar was voor Mecklers trouwdag. Na een paar naaisters gesproken te hebben die “het niet wilden aanraken”, vond Meckler uiteindelijk Tatianna – een meesternaaister van de sterren die de Pucci x Tomo Koizumi-trouwjurk als een uitdaging zag.

“We hadden zoiets van, moeten we het reconstrueren? Wat als we er een jumpsuit van maken? Wat als we er een bolero-jasje van maken, want hij past niet helemaal”, legt Meckler uit. “Er waren allemaal ideeën, maar toen bleven we naar foto’s kijken en hadden we zoiets van, we kunnen er niet aan komen. Het moet blijven zoals het is. Maar laten we er een sleep aan toevoegen, zodat het nog grootser aanvoelt. En daar kwam de cape om de hoek kijken!”

Fluffy cape en contrasterende cuffs

De naaister voegde zijpanelen van netstof toe, zodat Meckler haar armen kon ontspannen, en naaide de cape op de rok om een lange fluffy sleep te creëren. De jurk was gevoerd met zachtroze en gele Emilio Pucci-stof die de naaister losmaakte (en later weer vastmaakte) zodat ze de jurk opnieuw kon maken zonder de delicate voering te ruïneren.

Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.

Met zo’n extravagante jurk en zo’n extravagante locatie – Tempel Emanu-El heeft een lange rode loper, wat een groot voordeel was voor het bruidspaar – wist Meckler niet goed hoe ze haar unieke trouwlook moest stylen. De bruid keek naar Koizumi’s shows op de catwalk voor inspiratie en kwam uit op een eenvoudig laag knotje met minimale make-up en een rode lip (rood om te matchen bij de loper en het boeket bloemen dat ze vasthield toen ze door het gangpad liep). “Maar toen viel het me ook op dat hij van die cuffs heeft die hij voor al zijn jurken gebruikt, en die hebben meestal een contrasterende kleur met de jurk”, voegt Meckler eraan toe. “We dachten dat zwart heel mooi zou staan.” En zo was de outfit compleet – zwarte cuffs met ruches en al.

Ooh’s en aah’s

Op de dag van de bruiloft droeg Meckler een Pucci-blouse om zich klaar te maken, terwijl haar vader – een grafisch ontwerper die verantwoordelijk was voor al het trouwmateriaal – een notitie over haar jurk in het ceremonieprogramma opnam. “Niemand wist wie Tomo Koizumi was, dus ze wisten niet wat ze konden verwachten qua vorm, maar ze zagen Pucci dus ze wisten dat het heel kleurrijk zou zijn”, legt Meckler uit. “Mijn moeder wilde dat de mensen wisten dat er Pucci onder zat en op Joodse bruiloften doe je van die cirkels op het einde. Mijn bruidsmeisje, mijn nicht, hielp me om de sleep omhoog te tillen en vervolgens liet ik de binnenkant zien. Iedereen had zoiets van ‘oh mijn god’.”

De ooh’s en aah’s gingen door tot ver na de ceremonie toen Meckler en haar kersverse man de straat overstaken naar Central Park om foto’s te maken. “We gaan daar elke dag naartoe, maar om naar Central Park te gaan in deze belachelijke jurk was zo leuk”, herinnert Meckler zich. “Iedereen had zijn telefoon bij zich en was foto’s aan het maken. Er was een klein jongetje dat huilde en op het moment dat hij de jurk zag, stopte hij met huilen. Dat is wat je wil: een glimlach op de gezichten van mensen toveren!”

Dolly Meckler op haar bruiloft
©Ruben Gorjian Photography
1/7
Native Share
Bruid Dolly Meckler in een trouwjurk van Pucci x Tomo Koizumi
©Ruben Gorjian Photography
2/7
Native Share
De bruidsjurk van Dolly Meckler
©Ruben Gorjian Photography
3/7
Native Share
Bruid Dolly Meckler in een trouwjurk van Pucci x Tomo Koizumi
©Ruben Gorjian Photography
4/7
Native Share
Bruid Dolly Meckler in een trouwjurk van Pucci x Tomo Koizumi
©Ruben Gorjian Photography
5/7
Native Share
Bruid Dolly Meckler in een trouwjurk van Pucci x Tomo Koizumi
©Ruben Gorjian Photography
6/7
Native Share
Dolly Meckler op haar bruiloft
©Ruben Gorjian Photography
7/7
Native Share

Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue US.