Voor velen staat Moschino synoniem met het toppunt van humoristische crazyness in de mode. Denk aan: op McDonald’s geïnspireerde collecties, afwasmiddel-verpakkingen als tassen en gigantische pluche knuffels als details op een jurk. Voormalig creative director Jeremy Scott heeft tussen 2013 en 2023 duidelijk zijn stempel gedrukt op het Italiaanse modehuis. Na zijn vertrek nam de Italiaanse ontwerper Davide Renne het over. De ontwerper overleed echter plotseling, slechts tien dagen na zijn start. In januari van dit jaar maakte het modehuis bekend wie zijn opvolger zou worden: de Argentijnse ontwerper Adrian Appiolaza. Hij lanceert nu zijn eerste campagne voor het modehuis, waardoor we eindelijk een inkijkje krijgen in het nieuwe Moschino-tijdperk. Wat zegt dit over de nieuwe focus van het merk?
De nieuwe campagne van Moschino
Moschino onthult de eerste beelden onder leiding van creative director Adrian Appiolaza; de allereerste collectie van de ontwerper, genaamd Collezione 0, wordt in beeld gebracht in de nieuwe herfst/winter 2024-campagne van het merk. In een serie foto’s en korte films, gemaakt door modefotograaf Willy Vanderperre en gestyled door Alastair McKimm, krijgen we een eerste glimp van het nieuwe Moschino.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.