De nieuwste Louis Vuitton-collectie voor mannen is een feestje voor liefhebbers van het Y2K-tijdperk. Pharrell Williams, creative director van Louis Vuitton, en zijn goede vriend Nigo bundelden hun krachten en creëerden een collectie die doordrenkt is van hun gezamenlijke geschiedenis. De twee mannen kennen elkaar al bijna 25 jaar, en hun vriendschap was een inspiratiebron voor de looks.
Louis Vuitton werkt samen met Nigo
Voor fans van het iconische Y2K-merk A Bathing Ape (Bape) voelt deze collectie als thuiskomen. Pharrell en Nigo ontmoetten elkaar in de vroege jaren 2000, toen Pharrell voor het eerst naar Japan reisde en Nigo hem uitnodigde in zijn archieven. Nigo, geboren als Tomoaki Nagao, is een Japanse ontwerper en de oprichter van Bape, een merk dat in zeroes een ongekende cultstatus bereikte. De opvallende camo-prints, haaienhoodies en limited edition drops maakten Bape hét merk dat iedere jongen wilde dragen. (Ik herinner me nog goed dat de jongens op mijn middelbare school die een vest met de beroemde camoprint hadden de ultieme cool kids waren.)
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
Met deze populariteit werd Nigo een visionair die streetwear op de kaart zette. Dit maakte hem de perfecte creatieve partner voor Pharrell, die destijds al bekendstond om zijn eigen unieke stijl. Hun creatieve klik leidde toen tot de oprichting van de merken Billionaire Boys Club en Icecream en een iconische samenwerking voor Louis Vuitton in 2004, waarbij de populaire Millionaire-zonnebrillen werden ontworpen.