dit-franse-modemerk-zie-je-binnenkort-ook-om-je-heen-in-nederland-en-daar-wil-je-het-fijne-van-weten-337695

Sommige merken zijn zo tijdloos, dat ze generaties overstijgen. De kracht zit hem vaak in collecties die praktisch en stijlvol tegelijkertijd zijn, en nooit misstaan in het modebeeld. Het Franse merk K-Way – dat bekendstaat om hun iconische regenjas – is er zo één, en verovert binnenkort waarschijnlijk ook Nederland.

Hét Franse merk voor een regenjas

Het merk werd in 1965 opgericht, en startte met een slim opvouwbaar regenjack. Al snel groeide het uit tot een merk dat bekend kwam te staan vanwege hun praktische jassen met een stijlvolle twist – gedragen door iedereen, van modeliefhebbers tot outdoor explorers. Ook heeft het merk verschillende samenwerkingen met grote modehuizen op hun naam staan, en verschijnen hun ontwerpen regelmatig op catwalks. Kortom, denk je aan regenkleding? Dan denken velen aan dit merk.

Wat dit merk bijzonder maakt, is hoe het zich steeds opnieuw weet uit te vinden. Door de jaren heen zijn er steeds nieuwe materialen en ontwerpen bij gekomen, maar de combinatie van praktisch en stijlvol is altijd belangrijk gebleven. Juist daardoor zie je het Franse modemerk nog steeds op verschillende plekken terug – en binnenkort waarschijnlijk dus ook (nog meer) in Nederland. En het leuke? Niet alleen de regenjas wil je hebben; ze hebben ook fijne knitwear, sportaccessoires en badkleding.

Jubileumexpositie

Het Franse modemerk bestaat inmiddels al zestig jaar. Reden genoeg voor een exclusieve jubileumexpositie, dus. Dat deden ze in Milaan van 26 februari tot 2 maart in het Museo della Permanente, tijdens Milan Fashion Week. In deze jubileumexpositie, genaamd In Y/Our Life – The Hidden Side of Everyday Things, zie je hoe functionaliteit en stijl altijd hand in hand zijn gegaan bij het merk en hoe een praktisch regenjack uitgroeide tot een ware modeklassieker. Tijdens de expositie waren ook andere iconische merken te zien, net als artiesten van over de hele wereld. Met kunstwerken, shows en andere artistieke onderdelen werd de evolutie van tijdloze merken – en de culturele en commerciële impact daarvan – uitgelicht.

Ook lanceerden ze daar op 25 februari tijdens Milan Fashion Week hun nieuwe collectie. Dat deden ze op de catwalk, op dezelfde locatie als de tentoonstelling. Ook kon je er verschillende workshops, talks en sessies met creatieven bijwonen. Wil je de tentoonstelling ook bezoeken? Hij zal ook te zien zijn op Photo London, Frieze Seoul en Art Basil Paris. Alles over de tentoonstelling van K-Way lees je via deze link.