Ik geef toe dat ik er een beetje op zat te wachten. Toen ik Alessandro Michele de iconische geruite slip-ons zag dragen op Vogue Italia’s Forces of Fashion-evenement in Rome, dacht ik al bij mezelf: waarom niet? Na het succes van Adidas x Gucci kan de nieuwe creative director van Valentino zijn versie laten zien in samenwerking met Vans. En zo geschiedde. Tijdens de spectaculaire modeshow Le Meta-Theatre des Intimites tijdens Paris Fashion Week, te midden van lingerie, jurken vol kant en ruches en palazzobroeken, vielen de Vans-schoenen meteen op.
Valentino werkt samen met Vans
Terwijl het aanbod van sneakers steeds breder wordt, inclusief nieuwe modellen, zijn er mensen die liever kijken naar cultstukken met een nostalgisch tintje. Vans, die al geliefd zijn bij Gigi Hadid en EmRata, zijn synoniem aan jeugdcultuur sinds ze in 1966 werden uitgebracht. Sindsdien dienen ze als een canvas waarop iedereen ter wereld zijn eigen coming-of-age fantasieën kan projecteren. Er waren twee specifieke silhouetten die ik tijdens de show zag: de Vans Authentic en Vans Classic. Ze kwamen met het geblokte design, afwisselende kleuren en subtiele plaatsingen van Valentino’s logo.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.