Jonathan Anderson is de nieuwe creative director van Dior Men. In maart nam hij afscheid bij modehuis Loewe, waar hij een elfjarige succesvolle carrière had. Hij volgt Kim Jones op, die in januari opstapte.
Jonathan Anderson aangesteld als creative director van Dior Men
De benoeming van Anderson is op donderdag gedeeld. LVMH-voorzitter en CEO Bernard Arnault kondigde tijdens de jaarlijkse algemene vergadering van het conglomeraat aan dat Anderson de volgende Dior Men show op 27 juni gaat ontwerpen.
Anderson werd in september 2013 benoemd tot creative director van Loewe, dat eigendom is van LVMH. Hij was toen een 29-jarige ontwerper met een jonge onderneming: Anderson richtte in 2008 zijn merknaam JW Anderson op, waarin LVMH in 2013 een aandeel in nam. Bij Loewe bleef hij verbazen met opvallende shows, slimme samenwerkingen en flitsende campagnes.
Enorm succes bij Loewe
Onder zijn leiding werd het huis een van de populairste modemerken in het luxesegment. Zijn lente/zomer 2025-show voor Loewe kreeg een staande ovatie van veel van zijn collega’s. (Onder andere Sarah Burton, Pieter Mulier, Adrian Appiolaza, Nicolas Di Felice, Kris Van Assche en Pharrell Williams waren aanwezig). De omzet van Loewe steeg van ongeveer € 230 miljoen in 2014, volgens schattingen van Morgan Stanley, naar € 1,5 miljard tot € 2 miljard in 2024, volgens schattingen van Bernstein-analist Luca Solca.
Het vertrek van Anderson bij Loewe werd in maart aangekondigd. Hij werd bij het Spaanse huis vervangen door Proenza Schouler-oprichters Jack McCollough en Lazaro Hernandez.