Scott is niet de eerste designer die samenwerkt met Hyundai. Het automerk lanceerde in 2019 Re:Style, een wereldwijd platform voor upcycling en een circulaire economie. Tijdens de allereerste editie ontwierp designer Maria Cornejo een collectie gebaseerd op stoffen die in een auto-interieur worden gebruikt. Denk aan airbags, veiligheidsgordels en stoelhoezen. Voor Re:Style 2021 ging Hyundai de samenwerking aan met modemerken Alighieri, E.L.V. DENIM, Public School, pushBUTTON, Richard Quinn en Rosie Assoulin. Samen ontwikkelden zij een collectie kleding en accessoires van materialen uit de autoproductie.
Koreaans erfgoed
Het platform is ontstaan vanuit het inzicht dat bepaalde auto-onderdelen structureel op de vuilnisbelt belanden. Hyundai wil consumenten over de hele wereld bewust maken van de impact die de autoproductie heeft op onze samenleving. Tegelijkertijd zoekt het automerk naar innovatieve manieren om de overgebleven materialen te hergebruiken. Daarmee eert Hyundai ook het Koreaanse erfgoed. Zo vertelt het merk dat Korea in de jaren ’50 verwoest was door oorlog. Er heerste grote schaarste, waardoor er extra goed met grondstoffen om werd gegaan. Daarnaast werd architectuur die nog overeind stond, behouden. Zo kan het voorkomen dat je in Seoul vanuit een oude tempel uitkijkt op ultramoderne wolkenkrabbers. Hyundai viert dit belangrijke onderdeel van de Koreaanse cultuur in Re:Style– op geheel eigen wijze.
Ook in 2024 vindt er weer een nieuwe editie van Re:Style plaats. Eén waar niet alleen mode, maar ook architectuur en muziek centraal staan. Wil je in de tussentijd meer lezen? Dan kun je hier terecht.