De afgelopen jaren zijn onze (digitale) beautyschappen steeds voller geraakt. Op het gebied van huidverzorging is de keuze letterlijk eindeloos. Om als beautymerk uniek te blijven, heb je daarom één of meerdere onderscheidende factoren nodig. Voor premium skincaremerk LABAREAU is dat haar oprichter: Lindsay van der Looij. Met veel passie, oog voor detail en toewijding hoopt deze beauty-mogul haar geliefde rode flesjes in elke badkamer van Nederland terug te vinden.
Het verhaal van Lindsay van der Looij
Van der Looij’s avontuur begon toen ze op haar 25e naar de grote stad vertrok. Al gauw besloot ze de gok te wagen en haar eigen beauty kliniek op te richten: Knap Skincare, wat later Bloy Institute in Amsterdam Oud-Zuid werd. Dat werd een daverend succes. Bloy is anno nu de ultieme plek voor allerlei beautybehandelingen. Vanuit het hele land reizen huidverzorgingsliefhebbers af naar haar kliniek, waaronder bekende Nederlanders als Elise Schaap, Jaimie Vaes, Anna Nooshin en Quinty Trustfull. Als ze een plek weten te bemachtigen tenminste, Van der Looij werkt inmiddels met een wachtlijst.
Premium huidverzorging
In 2021 voegde ze een eigen huidverzorgingsmerk toe aan haar portfolio. Ze merkte namelijk dat de producten waar ze in haar kliniek mee werkten, niet voldeden aan haar eisen. Dat móest beter kunnen. Haar merk LABAREAU combineert duidelijke resultaten met de luxe-ervaring waar Van der Looij’s klanten voor komen.
Verder gelooft het merk in huidverjonging, door de huid te ondersteunen met krachtige ingrediënten die je huid voeden en beschermen. Denk aan collageen, hyaluronzuur en peptiden. Deze beloven de huid te hydrateren, volume te geven en te laten stralen. “A filler in a bottle“, zoals Van der Looij dat zelf omschrijft. En daar gaat veel wetenschappelijk onderzoek aan vooraf. Van der Looij en haar team werken samen met vooraanstaande biochemici en wetenschappers om de effectiefste formules te creëren.