Het zomerseizoen draait om de synergie van met elkaar genieten van het leven én de vrijheid voelen om jezelf te zijn. Een seizoen waarin de kracht van zelfexpressie wordt gevierd. En zelfs nu het seizoen van zonovergoten dagen en korte nachten langzaam aan zijn einde komt, gaan deze merken nog even door.
Bindende factor
Tijdens de backstage party van BACARDÍ op Lowlands werd elke slok, dans, lach én een nieuwe samenwerking gevierd. Een samenwerking met op streetwear geïnspireerd luxemerk Filling Pieces. Ze sloegen de handen ineen om de glasheldere familiefilosofie en bruisende community’s te bundelen. Maar hoe doen ze dit? Met een duidelijke boodschap: ‘Do what moves you’. Hiermee willen de merken mensen inspireren om hun passie te volgen, hun creativiteit te uiten en het leven te omarmen. Het gaat voor hen niet langer alleen om het drinken van cocktails, maar om zelfexpressie en authenticiteit.
Unieke samenwerking
“We zijn blij om met onze vrienden van Filling Pieces samen te werken, zo kunnen we als team de consumenten de gelegenheid geven om hun identiteit te omarmen en zich te laten leiden door wat hen beweegt” vertelt Robin de Bruijn, Brand Director BACARDÍ Benelux & DACH. “We vonden bij het kledingmerk de avontuurlijke en vrije geest waar wij ook voor staan, geboren uit vakmanschap. Muzikaliteit is een pijler die we beide stimuleren. Voor ons brengt deze samenwerking de liefde voor muziek, sneakers én jezelf uiten op een relevante manier naar voren.”
Met een community vol artiesten en creatievelingen die het kledingmerk afgelopen jaren heeft opgebouwd, kijkt Guillaume Philibert, oprichter en creatief directeur van het kledingmerk uit naar de samenwerking. “Ik heb heel veel zin om samen aan de slag te gaan. Beide merken stimuleren muziek, talent en het uitdragen van je eigen stijl – wat voor ons heel belangrijk is binnen dit project. We combineren onze ambachten en kennis en dat is te gek.”
Exclusieve capsule collectie
En dit is nog maar het begin van de samenwerking. Lowlands 2023 was de start van een muzikale beweging, die zich gedurende het jaar door het land zal verspreiden. Met als hoogtepunt het Amsterdam Dance Event. Terwijl de ritmische muziek door ieders lijf heen stroomt, wordt hier namelijk de exclusieve capsule collectie gelanceerd. Een kers op de taart voor deze samenwerking.
Verder wordt de ‘Do What Moves You’-beweging niet alleen in Nederland uitgerold. Zo staat er ook een pop-upstore in New York, en er staan sneakers als NFT’s in samenwerking met streetwear icoon en kunstenaar Jeff Staple op de planning. Genoeg hoogtepunten van deze unieke beweging om naar uit te kijken dus.