In een tijd waarin inclusiviteit en diversiteit niet meer worden overschaduwd (en dat werd tijd), laten vrouwelijke hiphopartiesten steeds vaker hun stem horen. Want hoewel de Nederlandse hiphopscene schittert van verschillende stemmen, achtergronden en leeftijden, is de industrie nog niet waar het moet zijn. Volgens vrouwelijke hiphopartiesten worden verschillen nog lang niet altijd gevierd, terwijl juist die mix zorgt voor écht baanbrekende muziek.
Uitdagingen in de hiphopscene
Er zijn nog genoeg obstakels te overwinnen in de hiphopscene. Vrouwelijke hiphopartiesten staan voor uitdagingen die variëren van vooroordelen tot een gebrek aan gelijke kansen. Het is daarom van belang om deze stemmen een podium te geven. Zo kunnen zij hun ervaringen delen en is er ruimte om een dialoog te starten over inclusiviteit en diversiteit binnen hiphop.
Daarom lanceert drankmerk Johnnie Walker de campagne ‘Pass the Mic’, waarbij de schijnwerpers worden gericht op vrouwelijke hiphopartiesten en gamechangers die de Nederlandse hiphop herdefiniëren.