Tokio, een bestemming die altijd al hoog op het lijstje van Vogue’s hoofdredacteur Yeliz stond. Vorige week kwam die droom uit. Ze vloog namelijk met Audemars Piguet naar de Japanse hoofdstad voor een zeer speciale lancering. In het geheim werkte het horlogemerk samen met een van de grootste ontwerpers van het moment aan een unieke Royal Oak. Speciaal voor Vogue hield Yeliz een editor’s diary bij; neem een exclusief kijkje achter de schermen.
Goudkoorts
Yeliz: “Op woensdagavond was het zover, de mysterieuze ontwerper werd onthuld. Het bleek de Amerikaanse Matthew Williams te zijn, die naast creative director van Givenchy ook creative director van zijn eigen label 1017 ALYX 9SM is. Voor Audemars Piguet ontwierp hij een minimalistisch, edgy horloge in 18 karaat goud en witgoud. Wij mochten de vier Royal Oak Offshore-modellen als eerst zien en dragen.”
De modellen komen in verschillende varianten, van 37 tot 42 mm, met zeer verfijnde details. CEO François-Henry Bennahmais vertelt over de samenwerking: “De minimalistische, moderne ontwerpen van Matthew passen perfect bij Audemars Piguet, waardoor dit een droomsamenwerking en -uitkomst is geworden.”