Darlings! We horen het Charlotte Tilbury al dolenthousiast uitroepen in haar typisch Britse accent. De beautymogul heeft namelijk groot nieuws: niemand minder dan Bella Hadid is het nieuwe gezicht van Charlotte Tilbury. Daarmee mag het 26-jarige supermodel zich voegen bij de bestaande beroemde muzes van het beautymerk, onder wie Kate Moss, Lily James en Jourdan Dunn, die onlangs nog in de glamoureuze holidaycampagne schitterden.
Bella Hadid voor Charlotte Tilbury
De samenwerking komt op een bijzonder moment voor Charlotte Tilbury: dit jaar viert het merk haar tienjarig jubileum. Met Bella Hadid – die niet alleen een stijl- en beautyicoon is, maar zich ook inzet voor maatschappelijke problematiek – als het nieuwe gezicht kunnen we veel verwachten van het beautymerk, van ‘(digitale) schoonheidsinnovaties’ en ‘iconische campagnes’ tot ‘originele contentcreatie en ontwrichtende wereldwijde momenten’, aldus het persbericht waarin het nieuws wordt bevestigd.
“Ik bewonder Charlotte al jaren, ze is een echte creatieve kracht en we delen allebei een passie voor het versterken van zelfvertrouwen en het creëren van een betekenisvolle beautycommunity”, zegt Bella over de samenwerking. En die lijkt meant to be, als we afgaan op hoe de twee elkaar hebben ontmoet. Zo vertelt Bella: “Toen ik Charlotte vorig jaar zag op het Prince’s Trust Gala, herinner ik me dat ze alleen stond te dansen aan de tafel naast de mijne. Op dat moment deed ik dat ook aan mijn tafel, en toen wist ik dat ze mijn nieuwe danspartner zou worden! Ze is zo’n licht in hoe ze werkt en contact maakt met mensen. Het universum wilde dat we die avond samen zouden doorbrengen, en kijk waar we nu zijn!”
Boost voor je zelfvertrouwen
Bella lijkt de perfecte keuze te zijn voor het merk, aangezien ze al lang fan is (en natuurlijk beeldschoon is). “Ik ben altijd oprecht geobsedeerd geweest door alle innovaties van Charlotte. Ze zijn zo gemakkelijk te gebruiken en hebben de ongelooflijkste resultaten”, zegt ze. “Het is voor mij zo belangrijk dat ik op mijn make-up kan vertrouwen, en ik weet dat de kwaliteit en technologie van Charlotte’s formules ervoor zorgen dat ik er op mijn zelfverzekerdst uitzie en me ook zo kan voelen, van rode lopers tot modeshows en shoots. Haar producten maken altijd deel uit van mijn dagelijkse make-uproutine, of ik nu werk of niet. Ze zijn echt een boost voor je zelfvertrouwen.”
Wanneer we de eerste campagne kunnen verwachten van Bella Hadid en Charlotte Tilbury is nog niet bekend, maar het zal niet lang duren. Aan Bella’s enthousiasme ligt het in ieder geval niet: “Ik kan niet wachten om samen baanbrekende make-upmagie te creëren!”, aldus het supermodel.