blake-lively-lanceert-haar-eigen-beautymerk-308483
©Getty Images

Blake Lively’s haar is een veelbesproken onderwerp sinds haar doorbraak als Bridget Vreeland in The Sisterhood of The Traveling Pants. In de negentien jaar die volgden is het haar van de actrice geverfd in schakeringen van goudblond, koperrood, bruin en brons. Maar het is altijd lang, dik en weelderig gebleven dankzij een geheim dat ze op de set leerde. Wat dat geheim is? “Ik ken niemand in mijn branche die conditioner gebruikt.” Nu lanceert ze haar eigen beautymerk, Blake Brown, waarvoor haar kenmerkende lokken de inspiratie vormen.

Blake Lively lanceert Blake Brown

“Het is niet zo dat mensen in de entertainmentindustrie beter haar hebben”, vertelt Lively. “We gebruiken een ander haarsysteem dan op de massamarkt wordt gepromoot.” Dat systeem werkt als volgt: koop twee shampoo’s en haarmaskers – één voor hydratatie en één voor versterking. “Je haar heeft namelijk twee dingen nodig: kracht en vocht”, aldus de actrice.

Vervolgens was je je haar met shampoo nummer één (soms twee keer, als je veel stylingproducten gebruikt), en laat je masker nummer één minstens 30 seconden intrekken voordat je het uitspoelt. De volgende keer dat je onder de douche staat, gebruik je het andere duo voor het andere haardoel. Ja, zo makkelijk is het. En ja, je hebt geen conditioner nodig.

De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Blake Lively's har
©Getty Images
Blake Lively's haar in 2009, 2011, 2023

Lively ontdekte de techniek nadat haar lokken na haar eerste baan ernstig beschadigd waren. “Mijn haar was zo beschadigd en verwoest”, vertelt ze. “Een haarstylist legde me uit dat het hanteren van dit proces het kon redden. Als je je haar kracht geeft, geef je het een basis, structuur en stabiliteit. Maar als je het alleen kracht geeft, wordt het broos en hard. Het heeft dus ook vocht en elasticiteit nodig. Maar als je het te veel vocht geeft, breekt het.” Het is deze wisselmethode die het haar alles geeft wat het nodig heeft.

Een nieuw beautymerk

Het acht producten tellende assortiment van Blake Brown, dat op 4 augustus wordt gelanceerd via Target in de Verenigde Staten, bevat twee shampoo- en maskersets om je haar van deze behoeften te voorzien. Zo is er de Fundamental Nourishing Shampoo en Mask en de Fundamental Strengthening Shampoo en Mask met geurmengsels als santal, sandelhout, pioenroos en vijg.

“Mensen denken bij haarmaskers meer aan een speciaal product of een eenmalige behandeling”, zegt ze. “Maar ik gebruik het elke keer, zoals conditioner.” Er is ook een pre-shampoo masker waar Lively bij zweert. “Ik leef volgens het principe dat als je ergens iets van neemt, je het ook weer terug moet geven. En dat geldt ook voor mijn haar. Dus als ik er iets van neem door het hevig te stylen, dan geef ik op deze manier iets terug.”

Wie is Blake Brown?

Terwijl ze al haar haargeheimen prijsgeeft, beantwoordt Lively een andere prangende vraag: wie is Blake Brown? “Ik wilde mijn naam op het merk zetten omdat het iets is dat ik heb gehamerd, gesneden, gelast, gegoten en gebakken”, zegt Lively. “Maar ik wilde niet alleen op mijn naam vertrouwen. Dus het is een versie van mijn naan geworden; mijn vader nam de achternaam van mijn moeder over, Lively komt van mijn moeder en Brown komt van mijn vader.”

Voor Lively is Blake Brown slechts het begin van een spannende periode. Vorige week stond ze op de rode loper van Deadpool & Wolverine met haar vriendin Gigi Hadid, en volgende week begint ze aan een wereldtournee om haar rol als bloemiste Lily Blooms in de film It Ends With Us te promoten. “Overal bloemen”, grapt ze over de komende momenten. Kortom, alles is op dit moment (vrijwel letterlijk) rozengeur en maneschijn voor Lively.

Blake Brown is vanaf 4 augustus exclusief verkrijgbaar bij Target in de Verenigde Staten, en vanaf 5 augustus via de webshop van het merk.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Blake Lively (@blakelively)

Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue US.