de-haarverzorgingslijn-van-beyonce-gaat-er-echt-komen-alles-wat-we-weten-over-cecred-254968
©Getty Images

Nieuwe ondernemingen van beroemdheden schieten tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond. Angelina Jolie lanceerde haar eigen modelabel, Kate Moss kwam met haar wellnessmerk Cosmoss en ook Beyoncé heeft duidelijk plannen. Sinds mei vorig jaar gaan er al geruchten dat Queen B haar eigen haarverzorgingslijn aan het opzetten is, wat de zangeres nu eindelijk heeft bevestigd. Dit is alles wat we weten over de haarverzorging van Beyoncé, die Cécred gaat heten.

Haarverzorging van Beyoncé

Dat Beyoncé haar eigen haarverzorging lanceert, zal je misschien niet verbazen. Niet alleen omdat ze nu eenmaal een coupe heeft om jaloers op te zijn, maar ook omdat ondernemen helemaal in haar straatje past. Met titels als zangeres, songwriter, actrice én modeontwerper kan je Beyoncé met recht een creatieve duizendpoot noemen. En dan kan een eigen lijn met haarverzorgingsproducten er ook nog wel bij.

Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.

In mei 2023 deelde Beyoncé een bericht op Instagram met twee foto’s en een ietwat nostalgische tekst. Op de eerste foto zagen we Beyoncé voor de spiegel, gewapend met haarstylingtools. De tweede foto was er eentje uit de oude doos, vermoedelijk op de kappersstoel van haar moeders salon – dat leiden we af van het bericht dat daarna volgt. “Hoeveel van jullie wisten dat het vegen van de vloer in mijn moeders haarsalon mijn eerste baantje was? Destiny’s Child begon met het optreden voor mensen die ondertussen hun haar lieten doen”, aldus Beyoncé.

De tekst gaat verder onder de post.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Beyoncé (@beyonce)

En daar is kennelijk de basis gelegd voor haar lancering. “In mijn moeders salon zag ik dat de manier waarop we ons haar verzorgen en vieren, rechtstreeks invloed kan hebben op ons ‘zijn’. Nu ik zoveel geleerd heb over mijn hair journey, en altijd al droomde over het voortzetten van wat zij heeft opgebouwd, kan ik niet wachten om jullie kennis te laten maken met wat ik heb gemaakt.”

Cécred

Nu komt er eindelijk meer duidelijkheid over waar Beyoncé op doelde in haar semi-mysterieuze post. Op Instagram deelt de superster de eerste beelden van haar haarverzorgingslijn, die de naam Cécred heeft gekregen. Mocht je je afvragen hoe die naam tot stand is gekomen: het is een combinatie van het Engelse woord sacred (wat heilig betekent) en Beyoncés eigen naam. “Haar is heilig”, schrijft de zangeres bij de bewegende beelden, waarbij ze direct een lanceringsdatum onthult. “De journey begint 20 februari”, aldus Beyoncé.

En dat is niet alles: ook bestaat er al een website voor Cécred. Voor wie niet kan wachten om meer te weten te komen over de gloednieuwe haarverzorging van Beyoncé, kan daar een e-mailadres achterlaten.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Beyoncé (@beyonce)