Toen ik Margot Robbie ontmoette op een warme dinsdagmiddag in Los Angeles, moesten we eerst iets ophelderen: we hebben allebei dezelfde naam. “Ik ben zo jaloers, ik heb altijd al jouw spelling willen hebben”, zegt Margot Robbie – het nieuwe gezicht van Chanel No 5. – tegen me. Ik antwoord dat ik altijd al lange benen heb willen hebben, waardoor we gelijkstaan.
Margot Robbie is het gezicht van Chanel No. 5
Robbie was de laatste jaren adembenemend. In de zomer van 2023 overspoelde ze het universum met Barbie-mania (plichtmatig gevierd door Vogue) – de film waarin Robbie de hoofdrol speelde en ook produceerde via haar bedrijf LuckyChap Entertainment. Daarna kwam LuckyChap’s productie van Saltburn, die duizenden memes over sterren Jacob Elordi en Barry Keoghan voortbracht. In juli kondigde Robbie aan dat ze haar eerste kind verwacht met haar man Tom Ackerley. Eind vorige maand kwam de Rouge Allure kers op de taart: Robbie is nu het gezicht van Chanel No 5. De mijlpaal wordt aangekondigd met een korte film genaamd See You at 5, geregisseerd door Luca Guadagnino (van Challengers).
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
De tekst gaat door onder de afbeelding.

Nicole Kidman als inspiratiebron
“Mijn eerste herinnering aan Chanel No 5. is de commercial van Nicole Kidman, geregisseerd door Baz Luhrmann”, zegt Robbie. “Ik was waarschijnlijk veertien en Moulin Rouge was zo groot. Ik herinner me de commercial zo levendig. En omdat Nicole Australisch is, gaf het me dat eerste sprankje van: Oh, misschien zijn deze dromen binnen handbereik. Iemand anders uit mijn land heeft het gedaan. Misschien kan ik het ook.”