Gossip Girl-ster Whitney Peak werkt al een tijdje samen met Chanel. Eerst werd de 20-jarige Oegandees-Canadese actrice benoemd tot merkambassadeur in de Verenigde Staten, daarna tot muze van de 22 Bag-campagne. Nu tillen Peak en het iconische Franse modehuis hun relatie naar een hoger niveau door de actrice te kronen tot het nieuwe gezicht van het parfum Coco Mademoiselle. Als eerste zwarte gezicht van een Chanel-geur is dit een historische zet voor het modehuis, en hopelijk een teken dat er nog meer komen gaat.
Whitney Peak voor Chanel Coco Mademoiselle
“Peak’s vreugde, geest en energie zijn aanstekelijk”, zegt het modehuis in een verklaring. “Ze is de belichaming van de jeugd van vandaag, wiens nieuwsgierigheid, vertrouwen in het leven, honger naar ervaringen en gebrek aan vooroordelen het temperament van de jonge Coco Chanel weerspiegelen.” De campagne, gefilmd in een intieme slaapkamer, toont Peak die tegen het Coco Mademoiselle parfumflesje aankruipt, met niets anders aan dan een paar Chanel-manchetten en een ketting, en een zwarte strik die haar krullen siert.
Als het nieuwe gezicht van zo’n iconische geur is het geen verrassing dat Peak nu het huis nooit meer verlaat zonder een vleugje Coco Mademoiselle. “Als ik compleet ben, kan ik mezelf volledig geven”, zegt de actrice. “Ik kan volledig kwetsbaar zijn; ik kan open en accepterend zijn. Als je het huis verlaat en jezelf aan iedereen geeft, vind ik dat je je altijd heel compleet moet voelen. Mijn geur is het perfecte ‘compleet’.”