Brad Pitt heeft de memo over beautytutorials niet gekregen. We zijn nu 25 minuten bezig met een exclusief interview met de acteur, producent, filantroop, wijnproducent en nieuwbakken oprichter van een skincarelijn. De locatie is Château Miraval, het uitgestrekte landgoed inclusief wijngaard in Zuid-Frankrijk dat Pitt kocht met ex-vrouw Angelina Jolie. Na een paar snelle vragen komen we bij het onvermijdelijke onderdeel van elk interview met een oprichter van een skincaremerk. “Wat is je routine? Kunnen we een productdemonstratie krijgen?”
Pitt aarzelt en lacht. “Dat doe ik niet!”
“Misschien gewoon vertellen hoe je routine is veranderd?”, stel ik voor aan de Academy Award-winnaar, in de hoop dat hij warmloopt voor het idee gezichtscrèmes aan te brengen terwijl hij gefilmd wordt.
“Ik zou niet weten hoe dat moet, tenzij het een komedie is”, zegt Pitt lachend. “Sandy (Sandra Bullock) en ik hebben ooit geprobeerd een idee te ontwikkelen van een man en een vrouw die de meest succesvolle verkopers van skincareproducten waren. We gaan scheiden, haten elkaar en nemen het tegen elkaar op… Verder zijn we niet gekomen.”
Brad Pitt lanceert skincarelijn Le Domaine
Die Pitt-Bullock romcom kwam er helaas niet, wél geeft de 58-jarige acteur ons Le Domaine. Een genderneutrale huidverzorgingslijn die hij ontwikkelde in samenwerking met de Perrin-familie, beroemde Château Beaucastel-wijnboeren die ook Pitts partners zijn in de Château Miraval Côtes de Provence Rose.