Marc Jacobs heeft, net als zoveel andere merken in de mode-industrie, inspiratie gevonden in kunstmatige intelligentie voor zijn herfst/winter 2023-campagne. In de hoofdrol? Beautykameleon Bella Hadid, die haar hoofd ‘kaal heeft geschoren’ voor de futuristische beelden.
Bella Hadid kaal in Marc Jacobs-campagne
Hoe dat er precies uitziet? In de gloednieuwe campagne voor de collectie modelleert Hadid verschillende haarstijlen en -tinten, terwijl ze de iconische Kiki Boots van het merk draagt. De schokkendste haartransformatie van allemaal is het volledig kaalgeschoren hoofd. Eerlijk is eerlijk: het supermodel, dat momenteel veel rust neemt doordat ze de laatste maanden met gezondheidsproblemen kampte, weet een kaal hoofd echt te rocken. Zo accentueert het haar perfect gebogen wenkbrauwen en jukbeenderen.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
Natuurlijk had Hadid haar go-to glamourteam op de set om te helpen met de transformatie: Evanie Frausto deed het haar en Sam Visser de make-up. De campagne laat het supermodel ook zien terwijl ze poseert met een lookalike-mannequin met een blonde bob (het is een tint die lijkt op wat ze in het verleden heeft gehad, genaamd ‘Aspen blond’) en in een ontmoeting met een robot.
Aan het einde van de shoot keerde Hadid terug naar haar kenmerkende bruine lokken, maar we sluiten niet uit dat het model in de toekomst wellicht permanente voor een van de andere looks kiest.
Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue US.