Zeggen dat Augustinus Bader de beauty industrie drastisch veranderd heeft, zou een understatement zijn. Na meer dan 30 jaar onderzoek lanceerde de Duitse stamcel- en biomedische wetenschapper in 2018 ‘The Cream’. Een gezichtscrème op basis van zijn baanbrekende hydrogel, die de regeneratie van lichaamseigen stamcellen activeert. Patiënten met brandwonden, die afzagen van huidtransplantaties, gebruikten de hydrogel met succes. Bader bouwde hiermee snel een loyale klantenkring op.
Skinification van haar
Toen het merk Augustinus Bader aankondigde zijn revolutionaire en op wetenschap gebaseerde recept ook op haarverzorging toe te passen, waren wij bij Vogue natuurlijk erg benieuwd. Dit is het begin van de skinification van haar. Oftewel, de verschuiving in de beauty industrie van haarverzorging naar hoofdhuidverzorging. Voor sterkere, gezonder uitziende lokken.
“We zijn geen huidverzorgingsmerk, maar een technologieplatform”, zegt Charles Rosier, CEO van Augustinus Bader. “Huidverzorging was gewoon de gemakkelijkste manier om te beginnen.” Omdat haarproblemen sterk kunnen worden beïnvloed door factoren als stress en hormonale schommelingen, benadrukt hij dat het “zelfs ingewikkelder kan zijn dan de gezondheid van de huid.”