Beauty-influencer Huda Kattan richtte tien jaar geleden haar eigen merk op: Huda Beauty. Eerder spraken we haar al over haar visie op make-up, representatie en empowerment. Dit jaar bestaat het wereldwijd populaire Huda Beauty dus een decennium. Wij spreken de beauty-expert opnieuw, deze keer over de lessen die ze leerde in de tien jaar dat ze haar merk runt én haar advies aan andere merken. “Er is ruimte voor ons allemaal op de markt, ik voel daarin geen bedreiging.”
Huda Kattan over Huda Beauty
Hi Huda, gefeliciteerd met je jubileum. Had je ooit verwacht zo’n succesvol beautymerk te runnen?
“Dankjewel, het is surrealistisch! Tien jaar alweer. En nee, absoluut niet. Toen we begonnen met het merk, waren we niet eens van plan make-up te maken (Huda startte het merk met haar zussen Alya en Mona, die we onlangs ook spraken over parfummerk Kayali, red.). We begonnen met nepwimpers. Mensen vroegen daarnaar, online op mijn blog, dus creëerden we die wimpers als experiment. Make-up is a whole other ball game. Uiteindelijk probeerden we het toch, samen met een geweldig team. Het is bijzonder om echt een merk te runnen.”
Waar ben je het meest trots op?
“Ik ben vooral trots op de niet-materiële zaken: op het team en op onze community. Daarnaast ben ik ook trots op mezelf. Op mijn persoonlijk groei als mens. Hoe meer ik weet, hoe meer ik me realiseer dat ik weinig weet. Het is een heel nederige ervaring om een bedrijf te beginnen en runnen.”
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.