beyonce-kondigt-renaissance-act-ii-aan-tijdens-de-super-bowl-en-ja-het-is-een-countryalbum-285873
©Getty Images

Zondagavond hield de jaarlijkse Super Bowl heel Amerika in zijn greep, met een spectaculair optreden van Usher (en Alicia Keys) tijdens de halftime-show, talloze beroemdheden die de camera’s op het publiek gericht hielden en natuurlijk ook een potje football. Maar het absolute hoogtepunt (in ieder geval voor fans van Queen B)? Beyoncé die haar nieuwe album Renaissance: Act II aankondigt – en daarbij direct twee gloednieuwe nummers dropt.

Beyoncé kondigt Renaissance: Act II aan

Laat het maar aan Beyoncé over om voor een gigantische verrassing te zorgen. De superster wist de Super Bowl van dit jaar te winnen zonder daar een meter voor te rennen. Niet alleen was Beyoncé aanwezig tijdens de grote footballwedstrijd tussen de San Francisco 49ers en de Kansas City Chiefs in het Allegiant Stadium in Las Vegas (gehuld in een mini-jurk en laarzen tot over de knie), ze deelde gelijk nieuws dat fans over de hele wereld deed gillen: de aankondiging van Renaissance: Act II, het tweede album van haar driedelige Renaissance-project.

Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.

Na een reeks cryptische teasers op Instagram en hints via een reclame voor telecommunicatiebedrijf Verizon die tijdens en voor de wedstrijd te zien was, deelde Beyoncé mee dat het tweede deel van haar Renaissance-albumtrilogie op 29 maart zal verschijnen. De artiest bevestigde meteen het thema van het album door twee nummers vrij te geven: Texas Hold ‘Em en 16 Carriages. Het thema in kwestie? Er gaan al langer geruchten dat Bey in de richting van countrymuziek gaat (kijk alleen al naar haar recente Grammy Awards-look) en die vermoedens lijken nu te kloppen.

Het internet breken

In de Verizon-commercial die tijdens de Super Bowl werd uitgebracht, zien we hoe Beyoncé en Arrested Development-acteur Tony Hale het internet op verschillende manieren proberen te ‘breken’. Zo opent de superster een eigen Lemonade-kraam, brengt ze een AI-versie van zichzelf uit, tovert ze zich om tot ‘Bar-Bey’, kondigt ze een politieke campagne aan om de eerste BOTUS te worden en ook is ze zelfs bereid om naar de ruimte gaan. Als dat allemaal niet lukt, gaat Beyoncé over op drastische maatregelen. ‘Oké, ze zijn er klaar voor. Drop de nieuwe muziek’, horen we de zangeres zeggen.

De tekst gaat verder onder de video.

En dat is niet alleen voor de commercial. Beyoncé houdt zich aan haar woord en komt écht met nieuwe muziek. Na de reclame volgde namelijk een countryachtige teaservideo waarin de zangeres in een vintage taxi door de woestijn rijdt. Een groep mannen komt samen en kijkt verwonderd naar een enorm billboard. Daarop is Bey te zien in een rode bikini met de tekst Texas Hold ‘Em. De video eindigt met een datum: 29 maart, de dag waarop Beyoncé haar nieuwe album Renaissance: Act II lanceert. Geheel op Beyoncé-wijze gaf de artiest vlak daarna haar nieuwe nummers vrij.

Beter nieuws op de maandagochtend kunnen wij ons niet bedenken.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Beyoncé (@beyonce)

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Beyoncé (@beyonce)