ophef-rond-meghan-markles-nieuwe-logo-spaanse-stad-ziet-gelijkenissen-met-gemeentewapen-335693
©Courtesy Netflix

Bijna een jaar na de lancering van American Riviera Orchard kondigt Meghan Markle aan een nieuwe weg in te slaan met haar lifestyleplatform. De hertogin van Sussex maakt via een persoonlijke video op Instagram bekend dat haar lifestylemerk voortaan As Ever heet. De oorspronkelijke naam – een eerbetoon aan Santa Barbara – zou Meghan beperken tot het op de markt brengen van producten die geteeld of geproduceerd zijn in die specifieke regio van Californië. As Ever geeft haar op dat gebied meer ruimte, legt ze uit. Meer ruimte voor “zoveel meer producten waar ik dol op ben en die ik in mijn eigen huis gebruik”.

Meghan Markle hernoemt lifestylemerk tot As Ever

Deze rebranding heeft volgens Meghan ook te maken met het feit dat hosten “altijd haar love language is geweest”, zo vertelt ze. Denk aan elementen als “eten, tuinieren, entertainen, doordacht leven en vreugde vinden in het alledaagse”. Dingen die allemaal centraal stonden in haar voormalige lifestyleblog The Tig die ze in 2014 lanceerde. “Dit is wat ik doe, en dat heb ik de afgelopen jaren niet met jullie kunnen delen. Maar dat kan ik nu wél”, legt ze uit.

Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.

Wat we kunnen verwachten qua producten van As Ever en wanneer deze daadwerkelijk te koop zullen zijn? De eerste items in het assortiment zouden op of rond 4 maart moeten verschijnen, wanneer With Love, Meghan op Netflix verschijnt. Naast het hosten van de serie is de streamingdienst nu ook officieel een ‘partner’ van As Ever. Dat betekent dat de befaamde jams van de hertogin naar verluidt te koop zullen zijn in het ‘Netflix House’, zoals de streamingdienst hun nieuwe pop-upwinkels noemt, in voormalige warenhuizen in twee van de populairste winkelcentra in Amerika: Galleria Dallas en King of Prussia.

Meghans Netflix-serie

With Love, Meghan – dat oorspronkelijk te zien zou zijn vanaf januari, maar waarvan de release werd uitgesteld vanwege de verwoestende bosbranden in Los Angeles – zal bestaan uit acht afleveringen. Deze zijn grotendeels gefilmd op een boerderij in Montecito, California. Onder de speciale gasten bevinden zich chef-koks als Roy Choi en Alice Waters. Er zijn in de show ook een aantal mensen uit Meghans eigen inner circle te gast, van Suits-collega en vriendin Abigail Spencer tot Mindy Kaling. “Ze kan alles”, vertelde Kaling over Meghan op de rode loper bij de Golden Globes. “Ze is gewoon zo’n attent, creatief persoon.”

Ophef

Het zou Meghan niet zijn als er niet meer aan de hand was. Onlangs ontstond er namelijk ophef over het logo van haar nieuwe merk. Het Spaanse stadje Porreres, op het eiland Mallorca, is boos. Zij vinden de gelijkenissen tussen hun gemeentewapen en haar logo te groot en onderzoeken eventuele juridische stappen. Waar Meghan het logo pas onlangs lanceerde, prijkt het logo van het Spaanse stadje al sinds 1370 op hun wapen: een palmboom met twee zwaluwen aan weerszijden. Of en wanneer het dorp naar de rechter stapt, is nog niet bekend. De gelijkenissen zie je in de post onderaan het artikel.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Meghan, Duchess of Sussex (@meghan)

Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue US.