Celebrity-liefhebbers gaan een goede tijd tegemoet. Binnenkort is de serie The Idol te zien, met Lily-Rose Depp, The Weeknd en Blackpinks Jennie. Zoë Kravitz regisseert de film Pussy Island met vriend Channing Tatum in de hoofdrol. En dan hebben we nog het langverwachte Don’t Worry Darling, de psychologische thriller die Olivia Wilde regisseert. Over die laatste film, met Florence Pugh en Harry Styles in de hoofdrol, vertellen we je alles wat we tot nu toe weten.
Het plot van ‘Don’t Worry Darling’
Nadat Olivia Wilde veel lof ontving voor de door haar geregisseerde comedy Booksmart, besluit ze voor haar nieuwe project van genre te switchen. Don’t Worry Darling is een psychologische thriller die zich afspeelt in de jaren vijftig. Het drama volgt een huisvrouw die in het Victory Project leeft, een utopische gemeenschap die bol blijkt te staan van duistere geheimen. In de twee trailers die tot nu toe uit zijn, zien we dat het er spannend aan toegaat. En dan bedoelen we zowel pikant als griezelig. De huisvrouw wordt achterdochtig over de ware aard van de stad waarin ze leeft, terwijl alle echtgenoten – inclusief haar eigen – meewerken aan het mysterieuze project.
Het verhaal van Don’t Worry Darling bestaat al een aantal jaar en is geschreven door Carey en Shane Van Dyke, de kleinkinderen van de 96-jarige Hollywoodlegende Dick Van Dyke. Hun script belandt in 2019 op de Black List, een jaarlijkse lijst van goede scenario’s die nog geen producent hebben gevonden. Olivia Wilde ging toen samen met schrijver Katie Silberman, met wie ze al eerder werkte aan Booksmart, aan de slag om het verhaal verder uit te werken. In april dit jaar vertelt Olivia tijdens CinemaCon dat het eindproduct iets weg zal hebben van de iconische films Inception, The Truman Show en The Matrix.
Ook beschrijft Wilde de film in een interview met de Amerikaanse Vogue als ‘The Feminine Mystique aan de LSD’. Dit is een feministisch boek van Betty Friedan dat in 1963 verscheen. Het gaf in de Verenigde Staten de aanzet tot de tweede feministische golf. Friedan beschreef destijds waarom veel Amerikaanse vrouwen begin jaren zestig ontevreden waren met hun leven, maar niet goed onder woorden konden brengen wat er precies aan schortte. Ook had een gesprek met Gloria Steinem een grote invloed op de film, vertelt Wilde. Dat belooft wat.