Na Barbie verschijnt er binnenkort nóg een millennial pink megamerk op het witte doek. Een nieuwe serie van Amazon vertelt het verhaal achter Glossier, het baanbrekende beautyimperium dat is opgericht door onder anderen Emily Weiss. En daarin komt alles aan bod: van de opkomst van het merk tot de grote ophef die later ontstond.
Serie over Glossier
Waarom nu een serie over Glossier? Dat heeft te maken met een biedingsstrijd voor de rechten van het boek Glossy: Ambition, Beauty, and the Inside Story of Emily Weiss’s Glossier, die Amazon heeft gewonnen. Het boek, geschreven door Marisa Meltzer, bespreekt zowel de opkomst van het bedrijf als die van de hooggeplaatste CEO. De intro van het boek luidt: “Glossier werd door Forbes een van de meest ontwrichtende merken in de beauty-industrie genoemd. Het merk zorgde voor een ware revolutie dankzij een unieke branding en benadering van influencermarketing. Hierdoor werd het bedrijf vrijwel onmiddellijk populair, met als gevolg fanatieke fans die in de rij stonden om de felbegeerde producten te kopen. Het leerde ook een generatie bedrijfsleiders hoe zij moeten praten met millennials en Gen Z-klanten, en hoe zij een online cultstatus moeten opbouwen.”
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.