vogues-talent-to-watch-anna-van-jaarsveld-de-nieuwe-generatie-heeft-een-creatieve-community-nodig-209201

In Vogue’s Talent to Watch vind je de volgende generatie creatievelingen die mode en cultuur vormgeven. Wat deze groep kenmerkt is dat ze jong, creatief en onconventioneel zijn. Zij bepalen de toekomst. Deze week: Anna van Jaarsveld (25), creatief directeur en bedenker van modelabel La Fam. Ze werkt samen met organisaties The Platform en KledingCast aan een mooiere toekomst voor lokaal talent.

The Platform
©Friso Kloeppel / @frootoos / Ruben Jurriaan

Thuisvoelen

“Mijn broertje en ik zijn samen La Fam gestart. We worden geïnspireerd door de jongerencultuur in Amsterdam en geloven in gelijkheid, waarbij acceptatie belangrijk is. Door elkaar echt te accepteren, kan men zich thuisvoelen. Wij geloven in verbinden en elkaar helpen. We spreken ons uit over zaken die we belangrijk vinden en proberen een stem te geven aan mensen en organisaties waar we om geven.”

Het nieuwe museum

©Kelt van Meurs Avila / @keltvan / Het nieuwe museum

“Ik merk dat generatie Z een plek mist waar ze in contact komen met anderen. Daarom heb ik The Platform en KledingCast benaderd. Zij hebben al eerder netwerkevenementen georganiseerd. Samen stelden we een lijst samen met toffe muzikanten, duurzame merken en vooruitstrevende creatievelingen. We hebben ze uitgenodigd om vrij te laten zien wat ze kunnen: van muziek maken tot teksten schrijven. Ik zie het graag als een nieuw museum. Gebouwd door de gemeenschap en aangedreven door de gemeenschap. Door een ruimte aan te bieden voor lokaal talent, zien we dat ze bijna automatisch gaan samenwerken.”

Community Day

La Fam Amsterdam
©Eva Prayce / La Fam Amsterdam

“Community Day is een evenement met als doel een ‘mini-platform’ creëren dat gericht is op gemeenschapsontwikkeling en dienstverlening aan de lokale gemeenschap. Met interactieve, educatieve en leuke activiteiten om aan deel te nemen en van te leren. Samen streven we ernaar meer community gecentreerde evenementen te creëren. Met een educatieve inhoud en boeiende activiteiten in een betrokkenen omgeving.”

#standwithukraine

“Zaterdag 2 april organiseren wij samen met The Platform en KledingCast een non-profit evenement. Het grootste deel van de winst, zoals ticketverkoop en drankverkoop, wordt gedoneerd aan verschillende goede doelen die steun bieden aan de oorlogsslachtoffers in Oekraïne.”