Creatief ondernemer en influencer Vivian Hoorn heeft het haar persoonlijke missie gemaakt om vrouwen meer van zichzelf te laten houden. Voor Vogue.nl schrijft ze elke maand over haar reis naar meer zelfliefde en haar ervaringen in de (mode)wereld als creative director van haar eigen merk VIVEH.
Vivian Hoorn over haar comfortzone
“You can only grow from discomfort.” Dit hoorde ik laatst in een podcast. De woorden bleven hangen. Want discomfort betekent voor mij vooral één ding: angst. Maar zonder die angst dus geen groei.
Ik denk nu aan deze quote als ik uit mijn comfortzone stap. En dat is vaak, want mijn comfortzone is thuis op de bank met mijn diertjes (twee katten en een hond) genietend van een liefdevolle film. 2023 is voor mij nu al een jaar waarin ik met één been in mijn safe space sta, terwijl ik met het andere in nieuwe ‘onveilige’ gebieden stap – vaak rollercoasters van emoties, angst en adrenaline.
Nieuwe columnist Vogue.nl
Als iemand mij een jaar geleden had verteld dat ik een kledingmerk zou starten, aan tafel zou zitten bij Jinek en in het Engels zou praten bij een Britse talkshow live op tv, dan had ik diegene nooit geloofd. Toch heb ik nieuwe stappen durven maken. Hoe? Door het gewoon te doen en door proberen te dealen met de bijkomende discomfort.
Zo ben ik nu ook begonnen aan een nieuw avontuur: columnist op Vogue.nl. “Gekke Viev, waar begin je nu weer aan?”, denk ik in mezelf. Ik lach hardop want ik kan goed ‘lullen’, maar schrijven is toch best nieuw voor me. Jaren geleden deed ik een poging met een cursus creatief schrijven, maar daar stopte ik toen na twee lessen alweer mee. Soms weet ik ook niet wat ik doe, maar ik probeer het te zien als iets moois. Iets nieuws waar ik van kan leren en in kan groeien. Daarnaast wilde ik al langere tijd beginnen met het vastleggen van mijn gedachten en dagelijkse ervaringen. Dus laten we samen deze journey aangaan!