Creatief ondernemer en influencer Vivian Hoorn heeft het haar persoonlijke missie gemaakt om vrouwen meer van zichzelf te laten houden. Voor Vogue.nl schrijft ze elke maand over haar reis naar meer zelfliefde en haar ervaringen in de (mode)wereld als creative director van haar eigen merk VIVEH.
Vivian Hoorn over opzetten eigen merk
Momenteel wordt er in mijn sociale kring de ene na de andere baby geboren. Er gaat geen sociaal evenement voorbij dat niemand aan mij vraagt hoe het bij ons zit. Ook weet ik ondertussen welk kolfapparaat en welke buggy ik moet hebben. Maar ik heb voorlopig nog even niet de ruimte om met kinderen bezig te zijn, aangezien het voor mij voelt alsof ik drie maanden geleden al bevallen ben – van VIVEH. Ik slaap minder, ben rusteloos, heb stress en last van huilbuien. En dat alles gaat gepaard met een gevoel van trots, geluk en dankbaarheid. Op dit moment gaat al m’n aandacht uit naar m’n ‘kindje’ – het starten van een kledingmerk is namelijk niet niks.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
Ik vind het nog steeds een bizarre gedachte dat ik iets meer dan een jaar geleden nog helemaal niet dacht aan het opzetten van een eigen kledingmerk. Het medium waar ik in mijn vorige column over sprak, had wel ooit iets gezegd over een eigen kledingmerk, maar dat was me eigenlijk al lang weer ontschoten. In die periode dacht ik weleens aan een eigen skincarelijn, maar nee: ik, Vivian Hoorn, een echt eigen merk? Dat had ik een jaar geleden echt niet kunnen bedenken.