Creatief ondernemer en influencer Vivian Hoorn heeft het haar persoonlijke missie gemaakt om vrouwen meer van zichzelf te laten houden. Voor Vogue.nl schrijft ze elke maand over haar reis naar meer zelfliefde en haar ervaringen in de (mode)wereld als creative director van haar eigen merk VIVEH. Deze week vertelt Vivian Hoorn over het maakproces achter haar fotografieboek.
Vivian Hoorn over haar fotografieboek
We kennen allemaal die droom – of laten we zeggen: die nachtmerrie. Je staat op het podium, voor een zaal vol met mensen die je kent. Je bent naakt. Voor mij is dat werkelijkheid geworden. Nou ja, misschien niet exact zoals in die nachtmerrie, maar het komt er wel bij in de buurt. Jij, je buurvrouw en de bakker kunnen mijn naakte lichaam zien, maar dan wel op een artistieke manier. En daar ben ik best een beetje trots op.
Wat begon met een beauty editorial voor Vogue ruim twee jaar geleden eindigde in een meer dan driehonderd pagina tellend fotografieboek. Na de shoot was er zoveel mooi beeld over, dat we – ik en fotograaf Philippe Vogelenzang – het zonde vonden om daar niks mee te doen. Philippe vroeg mij of ik openstond om samen met hem een boek te creëren. En dat stond ik. Sindsdien heeft Philippe mij regelmatig gefotografeerd op Ibiza, waar hij deels woont en ik woonde. We shootten samen door de jaren heen steeds een paar dagen. Dan lag ik in november met kippenvel in de Spaanse zee, of stond ik in de zomer te zweten op een rots. Soms lag het even stil, door onze drukke agenda’s, maar dan pakten we het na een paar weken weer op. Begin juni van dit jaar brachten we het eindresultaat eindelijk uit: een (naakt)boek, in samenwerking met uitgeverij Mendo en met support van Dove en hun Self Esteem Project.