Creatief ondernemer en influencer Vivian Hoorn heeft het haar persoonlijke missie gemaakt om vrouwen meer van zichzelf te laten houden. Voor Vogue.nl schrijft ze elke maand over haar reis naar meer zelfliefde en haar ervaringen in de (mode)wereld als creative director van haar eigen merk VIVEH. Deze keer schrijft Vivian Hoorn over het échte leven versus Instagram.
Vivian Hoorn over Instagram (meer) loslaten
Fashion season is voorbij en ik heb er bijna niks van meegekregen. Behalve de inspiratie gehaald uit de shows op de Vogue Runway-app. Ik heb Instagram bewust een beetje vermeden en alle invites overgeslagen. Als ik dit eerder wel eens deed, kreeg ik al snel last van een combinatie van fomo en anxiety als ik iedereen druk bezig zag tijdens de fashion weeks. Het gevoel dat ik ook aanwezig moest zijn en meer mijn best moest doen was dan erg aanwezig. Maar de afgelopen tijd heb ik geleerd hier niet aan toe te geven en ademruimte te nemen. ‘Gewoon even ‘echt’ leven’, zei ik tegen iemand. Hierdoor realiseerde ik me des te meer dat er wel degelijk een verschil zit tussen het ‘echte’ leven en het leven dat ik leid door mijn social media.
Al jarenlang, onderhand zo’n tien jaar denk ik, staat mijn leven voornamelijk in het teken van Instagram. Doordat ik mijn eigen merk VIVEH een jaar geleden begon moest ik fysiek aanwezig zijn en was ik minder online. Ook doordat ik terugverhuisde naar Nederland en geen partner naast me had die hielp met content creëren merkte ik dat werk en privé meer gescheiden werd.