Millennials (en de oudere Gen Z’ers) mogen dan volwassen zijn, hun nostalgie naar jeugdspullen lijkt nergens heen te gaan. Terwijl de mode afstevent op een heropleving van de jaren 2010, zijn er ook merken die inspiratie blijven putten uit de jaren negentig. Naast de eindeloze Y2K-trend bedenken grote en kleine luxemerken accessoires die jeugdherinneringen ophalen, door ieders favoriete speelgoed uit de jaren negentig (op chique wijze) terug te brengen.
Luxemerken en speelgoed uit de jaren 90
Vorige week nog lanceerde Fendi in samenwerking met Hiroshi Fujiwara’s FRGMT en The Pokémon Company een collectie met de verschillende evoluties van de Dragon-type Pokémon (Dragonair, Dragonite en Dratini). De Pokémons verschijnen op de Peekaboo- en Baguette-tassen van het merk, maar ook op kaarthouders, T-shirts, hoodies en sieraden. Daarnaast heeft het merk een beperkt aantal leren Dragonite-figuurtjes gemaakt, waar de ambachtslieden van het huis dertig uur (!) per figuurtje aan werkten.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.