Viktor & Rolf zijn misschien wel het bekendste ontwerpersduo van Nederland, dat het ook nog eens internationaal heel goed doet. Volgend jaar vieren ze hun dertigjarige jubileum, een mooie mijlpaal. Onlangs lanceerden ze een nieuwe brillencollectie die verkrijgbaar is bij Specsavers. We stelden Viktor & Rolf enkele vragen.
Viktor & Rolf over de nieuwe brillencollectie
Viktor & Rolf zijn natuurlijk beroemd geworden als mode-ontwerpers, maar inmiddels bieden ze meer dan alleen couture. Denk aan hun populaire parfums Flowerbomb, Spicebomb (waarvan inmiddels meerdere versies bestaan), Good Fortune en Bonbon. En daar stopt de creativiteit niet: het duo staat ook bekend om hun liefde voor kunst en design, zoals terug te zien is in hun mode, maar ook in andere producten. Zelf zeggen ze daarover per mail: “Alles wat we creëren, begint vanuit een punt van nieuwsgierigheid en het verbaliseren van onze ideeën. Alles begint met taal en kan vele creatieve vormen aannemen.”
Zoals de vorm van monturen. Eerder lanceerden Viktor & Rolf al hun eerste brillencollectie, genaamd Viktor&Rolf Vision. Nu is er een tweede collectie, in Nederland verkrijgbaar bij Specsavers. Viktor Horsting en Rolf Snoeren: “Na het succes van onze eerste brillencollectie waren we enthousiast om onze visie en ideeën verder te vertalen in een nieuwe collectie. We hebben stijlen ontworpen die gedurfd, vrouwelijk en uitgesproken zijn. De collectie richt zich op innovatie, en tegelijkertijd op iconische en verfijnde vormen die geworteld zitten in onze couture-geest.”