hollands-glorie-beyonce-draagt-duran-lantink-in-nieuwe-tiffany-co-campagne-221792
©Tifanny & Co.

Amsterdam Fashion Week is net voorbij en we hebben alweer een reden om Nederlandse mode te vieren. In een nieuwe Tiffany & Co. campagne genaamd Lose yourself in love, zien we namelijk niemand minder dan Beyoncé schitteren in een goudkleurige trenchcoat van de Nederlandse modeontwerper Duran Lantink. Bekijk hier de geweldige campagnebeelden van het Amerikaanse luxe sieradenmerk én de trenchcoat van de Amsterdam-based designer.

Beyoncé draagt Duran Lantink

Het luxe, Amerikaanse sieradenlabel Tiffany & Co. onthult nieuwe campagnebeelden met Beyoncé. Op de beelden – die zondagavond gedeeld werden op sociale media – zien we niet alleen de popster in de nieuwste juwelen van het merk, maar ook in een prachtige goudkleurige trenchcoat van Duran Lantink.

De campagne Lose yourself in love dient als ‘een verkenning van onbevreesde creativiteit’, schrijft Tiffany & Co. in een persbericht. Naast het stimuleren van zelfliefde en zelfvertrouwen promoot de campagne ‘de schoonheid van elegantie’. En zeg nu zelf: geen celebrity belichaamt al deze kwaliteiten beter dan Beyoncé.

‘Ik moest zo snel mogelijk naar LA’

We spraken Lantink kort over zijn ervaring met de Amerikaanse popster. “Begin juli werd ik benaderd door styliste Patty Wilson met de vraag of ik iets kon maken voor Beyoncé. Ik heb twee of drie ontwerpen gemaakt waar ze heel enthousiast over was. Toen moest ik opeens zo snel mogelijk naar LA vliegen en meteen door naar de fitting.

Tijdens de fitting werd harde housemuziek gedraaid. Ik wist toen nog niet dat de muziek van Beyonce’s Renaissance album kwam. Ook hingen er extreem veel couturestukken op de kledingrekken – van Shapperalli tot Balenciaga couture – waar Marni, de hoofdstyliste van Beyoncé, eentje uit moest kiezen.

Marni, waar ik goed contact mee heb, vroeg: ‘Ben je morgen bij de shoot?’ en toen dacht ik: ‘ah, misschien wel handig als ik zorg dat ik er ben’. Toen ben ik naar die shoot gegaan en zag ik mijn trenchcoat. Uiteindelijk kreeg ik een mail dat ze mijn jas hadden gekozen.”

De nuchtere Lantink heeft voor wie fan is van de custom made trenchcoat à la Beyoncé óf van Lizzo goed nieuws: “In de toekomst maken we limited edition trenchcoats. Een ander leuk nieuwtje dat ik alvast kan verklappen: binnenkort gaan we ook iets doen met Lizzo. Ik vind haar helemaal te gek.”

Zien: de nieuwe Tiffany & Co. campagne

Op de Tiffany & Co.-beelden draagt Beyoncé opvallende accessoires uit de Tiffany T, Tiffany HardWear, Tiffany Knot en de nieuwe Tiffany Lock collecties. Ook draagt ze een op maat gemaakte Tiffany HardWear ketting, die exclusief voor de campagne werd ontworpen. Maar er is meer: naast de beelden zal Tiffany & Co. volgende maand een filmcampagne lanceren, begeleid door Beyoncé’s nieuwste track Summer Renaissance. Genoeg om naar uit te kijken dus.

Meer Nederlands talent

Hollands glorie krijgt een nieuwe betekenis gezien de recente samenwerkingen tussen Beyoncé en Nederlands talent. Zowel de Nederlandse Carlijn Jacobs (de fotograaf die haar Renaissance albumcover schoot) als Duran Lantink werken samen met Queen B. Wij zijn meer dan trots op deze grootse talenten uit ons kleine kikkerlandje. 

Bekijk de campagnebeelden van Tiffany & Co. hieronder:

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Tiffany & Co. (@tiffanyandco)