Hoewel Beyoncé nog maar net begonnen is aan haar Renaissance-tour (vorige week trapte ze haar wereldtournee af in Stockholm), heeft de artiest nu al bewezen the gift that keeps on giving te zijn. Zo zagen we Bey tijdens haar eerste optreden in een reeks verbazingwekkende looks, van custom Loewe tot een Mugler-bijenkostuum inclusief antennes dat geïnspireerd is op de couture lente/zomer 1997-collectie van het modehuis. Tijdens haar tweede stop in Brussel voegde Beyoncé een nieuwe look toe aan haar podiumgarderobe: een zilveren fonkelende jurk met lange handschoenen van Valentino.
Beyoncé schittert in Valentino
Na een afwezigheid van vijf jaar (als we haar omstreden Dubai-optreden even niet meetellen) is Beyoncé weer terug op het podium – en hoe. Haar eerste show in Stockholm heeft al onze verwachtingen overtroffen. Er waren een heleboel discolichten, een leger aan dansers en een reusachtig, Studio 54-achtig paard bezaaid met kristallen waarop Beyoncé rondvloog tijdens de epische finale. Kortom: een spektakel van jewelste. Voor modeliefhebbers waren het vooral de looks die de aandacht trokken, met een hoop metallics, pailletten en bodysuits die perfect aansluiten bij het house- en ballroomgeluid van Renaissance.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
Voor haar optreden in Brussel verraste Beyoncé ons door in een nieuwe look van Valentino te verschijnen. De zangeres droeg een vloerlange, zilverkleurige korsetjurk met strass, een dijhoge split en een sleep, speciaal voor haar ontworpen door creative director Pierpaolo Piccioli. De creatie ging gepaard met lange zilveren avondhandschoenen met gouden kunstnagels, zilveren hakken en een statement ketting in de vorm van een (ruggen)graat. Het ontwerp sloot naadloos aan bij de andere spectaculaire looks afkomstig van modehuizen als Alexander McQueen, Balmain, David Koma en Coperni.