A.Roege Hove daagt de traditionele modewereld uit. Het opkomende Deense label staat bekend om haar inclusieve en innovatieve knitwear-ontwerpen, die verder rijken dan het standaard modeplaatje. Niet voor niets is A.Roege Hove de afgelopen jaren uitgegroeid tot een heus Scandi cool girl-label, iets dat nu ook in de internationale modewereld wordt erkend. A.Roege Hove won de prestigieuze Karl Lagerfeld Award for Innovation, de tweede prijs binnen de International Woolmark Prize en een van de grootste prijzen in de mode-industrie. In een exclusief interview vertelt ontwerpster Amalie Røge Hove over haar gevoel na het winnen van de prijs en de toekomstplannen voor haar label.
A.Roege Hove wint Karl Lagerfeld Award for Innovation
“Ik ben overdonderd en ontzettend blij”, vertelt Amalie Røge Hove, oprichter en creative director van het Scandinavische knitwear label. “Ik ben zo trots op mijn team dat we dit hebben bereikt.” Als een klein merk hecht A.Roege Hove veel waarde aan erkenning binnen de industrie. “Als klein merk zijn we afhankelijk van de interesse die in ons wordt getoond om een grotere stem in de industrie te krijgen. We worden vaak geconfronteerd met uitdagingen vanwege onze omvang, dus voor ons is deze erkenning heel waardevol.”
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
Er waren enkele cruciale momenten in de ontwikkeling van het merk. Røge Hove stelt dat ze zich die momenten maar al te goed herinnert: “Onze allereerste groothandelbestelling, onze eerste show tijdens Copenhagen Fashion Week, en nu deze prijs. Dit zijn stuk voor stuk echt hele speciale momenten die het merk naar een volgend niveau hebben gebracht.”