Anne Hathaway brengt haar tijd in de spotlights door in een mix van kant, tule, lovertjes en – in een onvergetelijke look – een high-fashion puffer. Zelfs na de subtiele maar belangrijke stijlomslag die samenviel met haar 40e verjaardag, en die Vogue opviel, wil Anne, net als de meeste vrouwen, voor haar leven buiten de rode loper een uitgekiende garderobe met tijdloze items die ze vrijwel altijd kan gebruiken.
Donatella koos zelf voor Hathaway
Donatella Versace wil precies dat bieden met haar nieuwe Versace Icons collectie, een verzameling essentials die is gebaseerd op de garderobe van de ontwerpster zelf. En de decennialange ervaring van het huis met het kleden van krachtige vrouwen, van prinses Diana tot Michelle Obama en Lady Gaga. De ontwerpster koos Hathaway zelf als gezicht voor de campagne. Hierin draagt ze een sculpted korset in combinatie met jeans, een zwarte jerseyjurk met Medusa-details op de bandjes geïnspireerd op de lentecollectie van 1996 (“het doet me denken aan Moonstruck!” zegt Anne), en een getailleerd zwart grain de poudre-pak gebaseerd op Donatella’s eigen dagelijkse uniform.
Zwarte broek is altijd goed
Anne ‘houdt van en begrijpt mooie kleren’, zegt de ontwerpster die, wanneer haar wordt gevraagd naar de stukken waar zij persoonlijk niet zonder kan, antwoordt met: “Een zwarte broek, altijd. Geweldige, op maat gemaakte broeken die uitstekend passen. Een lange zwarte broek met een plateau-laars eronder is voor mij essentieel, en een geweldig zwart maatjasje,” voegt Donatella eraan toe. “Prachtig gemaakt, perfect passend, krachtig. Een kleine herinnering aan wie er de baas is!”