Balenciaga doet het weer: het modehuis heeft een nieuwe, spraakmakende campagne gelanceerd. Het merk, dat momenteel wordt gedragen door creatief genie Demna Gvasalia, heeft de campagne op Instagram aangekondigd, en fans kunnen hun ogen niet geloven. Lees hier meer over de nieuwste spraakmakende campagne van Balenciaga.
‘LOL’ campagne van Balenciaga
Een drone als huisdier, een sneaker waarmee je op het water kunt lopen en een rollende fiets zonder trappers: als je dit zo leest, zal het je waarschijnlijk niet verbazen dat surrealistisch fotograaf Gabriel Fabry en creatief directeur Pietro d’Azzo achter de campagne zitten. D’Azzo schrijft op zijn website geïnspireerd te raken door herinneringen aan zijn kindertijd en door het werk van kunstenaars als schilder Francis Bacon en multimediakunstenaar Xu Zhen. Om deze redenen zijn de beelden die hij maakt vaak speels, kleurrijk en onconventioneel. Elementen die ook terugkomen in de Balenciaga-campagne, waar zijn visie duidelijk in terug te zien is.
Hate it or love it: Balenciaga weet als geen ander hoe ze relevant moeten blijven met noemenswaardige campagnes. Zo raken fans er niet over uitgepraat. Massaal reageren ze onder de Instagramberichten van het modehuis – de een vol lof, de ander vol verbazing. “Dit is de toekomst”, schrijft een volger. “De drone uitlaten, in plaats van de hond”, vult een ander aan.
Of D’Azzo wil dat we drones als huisdieren nemen – of dat onze huisdieren robots worden – is echter nog maar de vraag. Het enige wat we kunnen doen is achteroverleunen en wachten tot hij ons weer versteld doet staan.
Scrol verder voor alle beelden van Balenciaga’s nieuwste campagne:
Dit bericht op Instagram bekijken