Hoewel je soms door de bomen het bos niet meer kunt zien in de wereld van modecollabs, zijn er absoluut samenwerkingen in de mode-industrie die de relevantie en waarde van het bundelen van twee visies bewijzen. Wanneer een modecollab goed wordt gedaan, is de collectie dubbel zo goed als die van één label. De kracht van een inspirerende samenwerking? De perfecte balans tussen de authenticiteit en creatieve stijl van beide merken.
De beste modecollabs van het moment
Lastig het overzicht te bewaren van de samenwerkingen die momenteel gaande zijn? Van Ganni x Barbour tot Rotate x H&M: we selecteren de beste modecollabs van het moment waar je vanaf wil weten.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
DYO x Love Stories
De twee Nederlandse labels DYO en Love Stories slaan de handen ineen voor de ultieme partytop. De collectie draait om de DYO tanktop-body, die speciaal voor deze samenwerking is afgewerkt met fonkelende strass-details. Deze veelzijdige body kan overdag casual gedragen worden met een jeans en ’s avonds als feestelijke basis dienen, waardoor het een perfecte toevoeging is aan elke garderobe – ook nog ná de feestdagen. “We wilden iets creëren wat glamour uitstraalt voor de feestdagen, maar wat je ook het hele jaar kan dragen”, vertelt Marloes Hoedeman, oprichter van Love Stories. “Deze body is de perfecte combinatie daarvan.”
DYO x Love Stories is vanaf 14 november exclusief verkrijgbaar bij Love Stories en DYO.
Dit bericht op Instagram bekijken
Martan x Affêre x F|Fort Foundation
Het duurzame Nederlandse modelabel Martan slaat de handen ineen met de F|Fort Foundation, een organisatie die zich inzet voor de verbetering van het mentale welzijn van jongvolwassenen met kanker. Speciaal voor de nieuwe campagne Bridging the gap by wearing the cap van F|Fort Foundation ontwierp het label twee petten. Dit project is ontstaan uit de persoonlijke ervaringen van jonge ontwerpers, onder wie Yoeki de Bree van het merk Affêre, die na haar eigen chemobehandelingen het idee ontwikkelde voor een pet voor jongeren die met kanker te maken hebben. De Cameron-pet en de Davis-pet symboliseren steun en saamhorigheid, zonder dat er woorden nodig zijn. “De petten zijn bedoeld om het zware, soms ongemakkelijke gesprek tussen vrienden van jonge mensen gediagnosticeerd met kanker te verlichten”, vertelt Martan-oprichter en creative director Diek Pothoven.
Martan x Affêre x F|Fort Foundation is vanaf 6 november verkrijgbaar via F|Fort Foundation.
Dit bericht op Instagram bekijken