Amsterdam Fashion Week is net voorbij en we hebben alweer een reden om Nederlandse mode te vieren. In een nieuwe Tiffany & Co. campagne genaamd Lose yourself in love, zien we namelijk niemand minder dan Beyoncé schitteren in een goudkleurige trenchcoat van de Nederlandse modeontwerper Duran Lantink. Bekijk hier de geweldige campagnebeelden van het Amerikaanse luxe sieradenmerk én de trenchcoat van de Amsterdam-based designer.
Beyoncé draagt Duran Lantink
Het luxe, Amerikaanse sieradenlabel Tiffany & Co. onthult nieuwe campagnebeelden met Beyoncé. Op de beelden – die zondagavond gedeeld werden op sociale media – zien we niet alleen de popster in de nieuwste juwelen van het merk, maar ook in een prachtige goudkleurige trenchcoat van Duran Lantink.
De campagne Lose yourself in love dient als ‘een verkenning van onbevreesde creativiteit’, schrijft Tiffany & Co. in een persbericht. Naast het stimuleren van zelfliefde en zelfvertrouwen promoot de campagne ‘de schoonheid van elegantie’. En zeg nu zelf: geen celebrity belichaamt al deze kwaliteiten beter dan Beyoncé.
‘Ik moest zo snel mogelijk naar LA’
We spraken Lantink kort over zijn ervaring met de Amerikaanse popster. “Begin juli werd ik benaderd door styliste Patty Wilson met de vraag of ik iets kon maken voor Beyoncé. Ik heb twee of drie ontwerpen gemaakt waar ze heel enthousiast over was. Toen moest ik opeens zo snel mogelijk naar LA vliegen en meteen door naar de fitting.
Tijdens de fitting werd harde housemuziek gedraaid. Ik wist toen nog niet dat de muziek van Beyonce’s Renaissance album kwam. Ook hingen er extreem veel couturestukken op de kledingrekken – van Shapperalli tot Balenciaga couture – waar Marni, de hoofdstyliste van Beyoncé, eentje uit moest kiezen.
Marni, waar ik goed contact mee heb, vroeg: ‘Ben je morgen bij de shoot?’ en toen dacht ik: ‘ah, misschien wel handig als ik zorg dat ik er ben’. Toen ben ik naar die shoot gegaan en zag ik mijn trenchcoat. Uiteindelijk kreeg ik een mail dat ze mijn jas hadden gekozen.”