Sinds Beyoncé in mei van start ging met haar Renaissance-tournee, brengt de zangeres zilveren, Club Renaissance-klare ensembles op het podium. Met op maat gemaakte looks van merken als Mugler, Alexander McQueen en Balmain leunt de garderobe van de ster zwaar op glamour en pailletten. Maar afgelopen zaterdag, tijdens haar optreden in Amsterdam, ging Beyoncé voor iets compleet anders en debuteerde ze haar meest etherische look tot nu toe – een custom creatie van de Nederlandse futuristische ontwerper Iris van Herpen.
Beyoncé draagt Iris van Herpen
Beyoncé’s nieuwe stijlgevoel? Minder discokleding, meer engelachtig en buitenaards. De superster opende de show met haar nummer Dangerously in Love en stond in de schijnwerpers in een op maat gemaakte look van Iris van Herpen, die bekend staat om haar sculpturale, avant-gardistische silhouetten. (Ze ontwierp ook een van de looks voor Beyoncé’s videoclip van Mine.) Aangezien de studio van Van Herpen in Amsterdam is gevestigd, is dit ook een voortzetting van de trend van de popster om lokale labels te dragen tijdens haar tournee. Een voorbeeld van modediplomatie op zijn best.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief.
De hypnotiserende jurk was een zilverkleurig, schubachtig ontwerp met een oversized kraagdetail. Aan de armen hing een parelmoeren cape die als vleugels achter haar aan wapperde in de wind. Het ensemble voelde perfect in lijn met alle andere metallic looks die Beyoncé tot nu toe tijdens haar tournee heeft gedebuteerd, terwijl het ook een verfrissend delicate toevoeging aan de mix was. Als modemoment was het bijna net zo goed als haar vlekkeloze riffs. Bijna.
Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue US.